De (al dan niet gratis) functionaliteit van MobileMe kan belangrijke reden
voor iemand zijn om voor Apple-hardware te kiezen i.p.v. een ander merk.
Dus als Apple die indirecte winst belangrijker vindt dan de directe opbrengst
van MobileMe, dan zou het gerucht best werkelijkheid kunnen zijn.
Of je kan kiezen: bepaalde voorzieningen gratis mèt reclame, betaald zònder.
Uiteraard zal een deel van die kosten ook weer in het prijskaartje van andere
producten en diensten terecht komen, maar daarvoor moet je in Apple's
boekhouding kunnen kijken.
Verder onderstreept Callin uitsluitend dat 50 Euro wel degelijk een bedrag is
dat in de aandacht kan staan bij bepaalde (grote) groepen gebruikers.
Inderdaad is het op jaarbasis gezien een schijntje. Maar als je ook maar íets
hebt geleerd of ervaren van marketing, dan weet je dat het hier eerder gaat
om het principe dan het feitelijke bedrag. Mensen (zeker in grotere aantallen)
denken nu eenmaal niet strikt rationeel over dit soort dingen na. Zeker niet
als er andere partijen zijn die het wèl "voor niks" doen (ook al missen deze
alle Apple-elegantie).
Wel een grappig filmpje !
(Bewerkt door Peter Villevoye om 1:41, 13-05-2010)