Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
24 november 2003 - 17:31   
geplaatst door: Leon
Ruim drie jaar geleden is dit spel aangekondigd tijdens de Apple Expo in Parijs.
Maar nadat Microsoft de firma Bungie had opgekocht, waren de verwachting dat
er ooit nog een Mac versie zou komen vrij laag. Halo kwam uit voor de PC en
voor de Xbox en men bleef verkondigen dat er ooit een Mac versie zou komen.

Eindelijk is er dan na lang wachten een release datum vrijgegeven van dit spel.
Op 11 december a.s. zal de Mac versie van Halo het daglicht zien, en voor US$50
zal het spel dan eindelijk ook voor de Mac te koop zijn.

De systeemeisen van Halo Combat Evolved liegen er niet om. Om Halo te kunnen
spelen heb je minimaal een 800MHz G4 of sneller nodig met MacOS X 10.2.8 of hoger,
256MB aan RAM, een 32MB AGP videokaart (GeForce 2MX/ATI 7000 or better), en
1.4GB aan vrije hard disk ruimte nodig.
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
24 november 2003 - 17:51    reactie #1
geplaatst door: janster
Ik kan dit spel een ieder aanraden. Ik heb het al gespeeld op mijn xbox. Een uitstekende spel. Dit was ook een van de redenen dat ik voor de xbox koos. Begin volgend jaar komt deel 2 uit voor de xbox. Deze zal wel volledig werken met xbox live. De systeem eisen zijn inderdaad erg fors. Op mijn emac van bijna anderhalf jaar oud zou ik hem dan al niet meer kunnen spelen. Het kopen van Bungie was trouwens een uitstekende zet van Microsoft. Gedurende korte tijd was het het snelst verkopende spel ooit.
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
24 november 2003 - 17:55    reactie #2
geplaatst door: Boramor
Die ga ik denk ik wel kopen! Zeer dik spel!  :worship:
Een echte aanrader!
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
24 november 2003 - 18:15    reactie #3
geplaatst door: Diepeter
Zou die ook werken op mijn 900 mhz g3 ibook (ati radeon 7500) met 640 mb ram
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
24 november 2003 - 21:51    reactie #4
geplaatst door: Sabelman
Ik ben een hardcore gamer en een apple fan dit gaat niet zo geweldig samen (daarvpoor heb ik een ps2) dit ligt alleen niet aan de appple maar aan de blinde mensen die die spelletjes uitgeven die brengen meestal die spellen niet op de apple en dat is heel jammer want games kunnen heel goed mischienn nog wel beter op de apple hopelijk gaan devolepers dzat inzien en meer games op de apple uitgeven. Eventjes over Halo die heb ik inmiddels gespeeld is wel leuk maar niet top maar wel goed dat ie op de apple komt want dat opent de ogen van devolepers mischien. :thumbs-up:
De apple gebruiker kan weer trots zijn
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
25 november 2003 - 08:56    reactie #5
geplaatst door: serial c
hey leon, deze game lijkt me wel een review waard toch...? :wink:
deel de weelde: de vrijdagmiddagselectie
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
25 november 2003 - 11:41    reactie #6
geplaatst door: MicHtical
Net wat ik dacht Serial  :satisfied:
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
25 november 2003 - 13:05    reactie #7
geplaatst door: janveenstra
zo, hier hebben we lang op moeten wachten zeg :P
Dit gaat echt een ruige online experience worden :thumbs-up:
"It's not easy being a penguin..."
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
25 november 2003 - 13:23    reactie #8
geplaatst door: Leon
Zeker weten dat deze een review moet krijgen Mr. C   :thumbs-up:
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
25 november 2003 - 16:59    reactie #9
geplaatst door: Ludwig
Bungie is toch begonnen met Applegames? Was Marathon hun eerste spel? Dat heb ik veel gespeeld. Inmiddels alweer een classic.
iCrash therefore iSuck
Crash & Burn (Dokken?)
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
25 november 2003 - 17:01    reactie #10
geplaatst door: RVW
Nee, daarvoor hebben ze nog Pathways into Darkness geschreven, en daarvoor Minotaur...
My new computer's got the clocks, it rocks! But it was obsolete before I opened the box.
You say you've had your desktop for over a week? Throw that junk away, man, it's an antique!
Your laptop is a month old? Well, that's great. If you could use a nice, heavy paperweight...
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
25 november 2003 - 17:19    reactie #11
geplaatst door: Ludwig
Er zaten er nog een paar voor:

http://halo.bungie.org/faq/background.html

Pathways into Darkness ken ik wel maar ik wist niet (meer) dat die van Bungie was.


(Bewerkt door Ludwig om 21:27, 25-11-2003)
iCrash therefore iSuck
Crash & Burn (Dokken?)
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
5 december 2003 - 09:56    reactie #12
geplaatst door: janster

Citaat
Leon om 17:31, 24-11-2003


De systeemeisen van Halo Combat Evolved liegen er niet om. Om Halo te kunnen
spelen heb je minimaal een 800MHz G4 of sneller nodig met MacOS X 10.2.8 of hoger,
256MB aan RAM, een 32MB AGP videokaart (GeForce 2MX/ATI 7000 or better), en
1.4GB aan vrije hard disk ruimte nodig.


Heb zojuist even gekeken bij Microsoft Games Studio naar Halo voor de pc. De systeem eisen voor de pc zijn toch een stuk minder: Een processor van 733 MHz, 128 ram geheugen en een videokaart van 32 ram. Lijkt me toch een stuk minder zware eisen die aan je pc worden gesteld dan aan de mac gesteld worden. Een G3 van 800 MHz is toch gelijkwaardig aan een Pentium 3 van 733 MHz?  En zelfs toch wel sneller?  Mijn emac heeft zelfs een G4 van 700 MHz. Ik weet zeker dat deze processor sneller is dan een P3 van 733 MHz. Toch zou ik hem volgens de systeem eisen niet kunnen spelen. Kom 100 MHz tekort. Vind het toch wel raar dat de systeemeisen zo verschillend zijn tussen PC en Mac.
Halo, Combat Evolved, 11 december verkrijgbaar
14 december 2003 - 20:16    reactie #13
geplaatst door: buisman

Citaat
Diepeter om 18:15, 24-11-2003
Zou die ook werken op mijn 900 mhz g3 ibook (ati radeon 7500) met 640 mb ram


ja. wel wat eyecandy uitzetten, maar dan loopt het ongeveer 15fps (800*600, medium textures) op mijn iBook G3 800 640MB radeon 7500. Voelt erg "Oni" aan, erg gaaf. Zal zeker nog plezier van dit spel hebben als en wanneer ik ooit een snellere compu heb.

@Janster: Tsja...
Mhz voor Mhz geldt sowieso niet, maar optimalisatie en porten maakt meer uit. Er zijn een hoop spelletjes die niet zo heel goed geport worden.

@Ludwig: Ik dacht dat het eerste spel van Bungie Gnop heette, een variant op Pong. Ik heb al hun spellen en nu dus ook MS Halo. Dat het MS is, is te merken aan de rest van de UI: niet zo heel fijn en plaatjes van MS toetsenbord en muis. Ik heb er wel bedenkingen bij om MS spullen te kopen, maar je moet wat, nietwaar?

Als je Marathon, Myth en Oni gaaf vond, vind je Halo ook gaaf. Het is speelbaarder op een iBook G3 800 dan bijvoorbeeld Elite Force II of Aliens vs. Predator II. Wel af en toe ogen dichtknijpen tegen framerate drops en zorg voor RAM.
Do not use for the other use