
Tenenkrommende Apple Infomercial uit de jaren 90
Infomercials is iets wat we vooral kennen van dubieus gemaakte filmpjes waarin de ChopTastic, de Turbo Roaster of de Chillow Pillow wordt aanbevolen door overdreven voice-overs die meestal wel èrg geforceerd enthousiast klinken.
Die infomercials komen vooral in de later uurtjes voorbij en hebben vooral als doel dat ze het
As Seen on TV-logo meekrijgen, want daardoor krijgen ze weer extra aandacht in winkels als Wallmart en worden er miljarden aan verdiend. In 2009 werd er alleen in de V.S. al 170 miljard dollar in deze markt omgezet, voor 2015 ligt
de verwachting op 250 miljard.
Niet echt iets waarmee we een bedrijf als Apple associeren, maar toch maakte Apple tijdens de jaren 90 een infomercial met de titel 'The Martinettis Bring Home A Computer'. Kijk hieronder en huiver, hier zie je meteen waarom het een goed idee was dat Steve Jobs terugkwam bij Apple. Want zelden zagen we een betere illustratie dat Apple in die tijd de weg even kwijt was, het model dat daar later symbool van werd, de Performa, komt natuurlijk ook voorbij.