
Samsung gaat met Apple Pay concurreren
Recent marktonderzoek
laat zien dat Apple in China de afgelopen tijd bijna verdubbeld is (+99,7%), terwijl Samsung ook daar weer een enorme daling laat zien (-49,9%). Opvallend genoeg liet Xiaomi weliswaar een enorme groei zien (+150%), maar daalde het in het vierde kwartaal. Misschien dat de volgende Samsung inmiddels ook alweer teveel last heeft van de concurrentie van Huawei en Lenovo?
Hoe dan ook, Samsung daalt nog steeds en is dus hard bezig met het zoeken naar een manier om in het hogere segment geld te blijven verdienen, want bijna alle winst daar gaat naar Apple.
Samsung heeft waarschijnlijk om die reden nu
LoopPay gekocht, hoe de oplossing van dat bedrijf werkt is hieronder te zien.
We zijn benieuwd, we kunnen ons niet voorstellen dat de oplossing van Samsung zo'n dikke en onhandige oplossing als die van LoopPay zou zijn, maar misschien dat dat bedrijf zijn oplossing nu ook veel kleiner heeft gemaakt?
Wij denken dat het gebrek aan succes voor Samsung in het hoge segment eerder ligt aan het feit dat ze denken dat design een leuk uiterlijk is, en dat je dat wel even kan stelen van een concurrent. Een leuk stuk daarover is
hier te lezen, de titel zegt eigenlijk al genoeg: "Why Samsung Design Stinks".