Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
7 september 2004 - 22:31    reactie #25
geplaatst door: MacFundamentalist
ik heb het dan ook over de videochip, niet het geheugen...

Maar van de PCI-kaart heb je wel gelijk  :wink:
Er zijn 10 soorten mensen: zij die binair kunnen lezen, en de rest :-)
----
Apple & Windows systeembeheer, IT Security, Webfiltering, Hyper-V & VMWare
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
7 september 2004 - 22:42    reactie #26
geplaatst door: Theoden
Citaat
LED 4 lights only if the computer detects an over-temperature condition.


Citaat
Als ze allemaal branden als de iMac uit staat, is alles in orde.


Zal wel aan mijn gebrekkige Engels liggen, maar kan led 4 dan niet beter uit zijn?
rookworst zonder 'begin-r' is ook worst
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
7 september 2004 - 23:02    reactie #27
geplaatst door: awesomemac
je hebt gelijk, lijkt mij ook geen goed teken als die aanstaat.
Freedom is the right of all sentient beings...
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
8 september 2004 - 09:03    reactie #28
geplaatst door: MacDokter

Citaat
Theoden om 22:42, 7-09-2004
Citaat
LED 4 lights only if the computer detects an over-temperature condition.

Citaat
Als ze allemaal branden als de iMac uit staat, is alles in orde.

Zal wel aan mijn gebrekkige Engels liggen, maar kan led 4 dan niet beter uit zijn?


Nee, er staat als led 4 ALLEEN aan staat, dat het dan fout is. Dus alle 4 leds is OK.
Het leven wordt vooruit geleefd, maar achterwaarts begrepen
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
8 september 2004 - 09:14    reactie #29
geplaatst door: Leon

Citaat
Ducboy59 om 18:55, 7-09-2004
Mmm, denk dat er wel behoefte is aan een iMac die zich zonder al te veel gedoe laat opwaarderen......(64Mb is echt niet genoeg.)


Als je zoveel waarde hecht aan uitbreidbaarheid heeft Apple ook
andere producten. Is de PowerMac G5 niet meer iets voor je dan?
Voor mij als niet-gamer is het volledig oninteressant om die
mogelijkheid te hebben. Dat kost uiteindelijk alleen maar meer
geld voor iets dat ik in ieder geval niet gebruik. Bovendien is
de kaart dankzij de G5 en AGP 8x rap genoeg voor de meeste
toepassingen (games incluis!).

Het feit dat je zelf parts kunt vervangen juich ik alleen maar
toe. Eindelijk zou ik willen zeggen!!!

@MacDokter; zeiken over taal is een beetje not-done zeg maar...
Niet iedereen heeft gestudeerd of beschikt over een gedegen
kennis van de Nederlandse taal.
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
8 september 2004 - 11:02    reactie #30
geplaatst door: MacDokter
@Leon: Mijn reactie was ook niet bedoeld om iemand af te zeiken, maar het forum wordt erg moeilijk leesbaar als je moet raden wat er wordt bedoeld. In andere reacties nam Mr.X wel de moeite om beter te typen. Het gaat mij er in het algemeen om dat er in berichten erg slordig wordt geschreven en willekeurige nieuwe afkortingen worden gebruikt (sms-mentaliteit). Het is een kleine moeitje eerst je bericht even na te lezen en dan pas te plaatsen. Het hoeft van mij niet foutloos, maar het moet er ook niet onleesbaar van worden.

P.S. Iedereen heeft de mogelijkheid om zijn eigen berichten achteraf te editen en zo storende dingen weg te halen; ik gebruik het zelf ook wel eens. :wink:
Het leven wordt vooruit geleefd, maar achterwaarts begrepen
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
8 september 2004 - 13:09    reactie #31
geplaatst door: Jan van Es

Citaat
MacDokter om 9:03, 8-09-2004

Citaat
Theoden om 22:42, 7-09-2004
Citaat
LED 4 lights only if the computer detects an over-temperature condition.

Citaat
Als ze allemaal branden als de iMac uit staat, is alles in orde.

Zal wel aan mijn gebrekkige Engels liggen, maar kan led 4 dan niet beter uit zijn?


Nee, er staat als led 4 ALLEEN aan staat, dat het dan fout is. Dus alle 4 leds is OK.


Je vertaalt echt verkeerd - er staat "LED 4 brandt alleen als de computer een oververhitting detecteert".
Lees ook de regel daarna: "This LED will be OFF when the computer is turned on and running at the correct temperature." Er staat duidelijk, dat bij een correct functionerende iMac LED 4 niet zal branden.
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
8 september 2004 - 14:01    reactie #32
geplaatst door: Borgmonster
Met andere woorden: led 1, 2 en 3 branden hopelijk als de computer uit is; led 4 is uit als de computer uit is en hopelijk ook uit als de computer aan is.

MAAR HOE KAN DAT NOU?? :cry:

De instructies zijn heel duidelijk: De computer moet je uitzetten, de voedingskabel moet je verwijderen, de voet moet je verwijderen...
Hou kun je dan in vredesnaam controleren of de led's branden als de computer uitstaat...?

Toch maar weer de voedingskabel monteren als de computer op z'n bekkie en met de billen bloot ligt?   :happy:
iMac 21.5" | 3.06 GHz | 1 TB | 4 GB| Magic Mouse - iPod nano 16Gb 5e gen. Quidquid latine dictum sit, altum viditur -  MacBook Pro 17" SSD - MacBook Pro 13" - iPhone 6S - iPhone 11 Pro
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
8 september 2004 - 14:05    reactie #33
geplaatst door: MacDokter

Citaat
Jan van Es om 13:09, 8-09-2004Je vertaalt echt verkeerd - er staat "LED 4 brandt alleen als de computer een oververhitting detecteert". Lees ook de regel daarna: "This LED will be OFF when the computer is turned on and running at the correct temperature." Er staat duidelijk, dat bij een correct functionerende iMac LED 4 niet zal branden.


Ja ja, je hebt gelijk, maar ik reageerde op het berichtje van theoden. In het hele draadje staat niets over die tweede zin. Pas na het klikken op de link in het eerste bericht kom je een tweede zin tegen in de Apple-pagina.

Overigens is het een beetje onduidelijk ja. LED's die aan moeten zijn terwijl je de stroom er af hebt. Het kan wel, maar dan zul je de kast toch binnen korte tijd moeten openen, want een UPS zit er niet in, hooguit een kleine buffer-elco. Ach, we zullen het zien zodra de iMac leverbaar is.
Het leven wordt vooruit geleefd, maar achterwaarts begrepen
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
8 september 2004 - 17:22    reactie #34
geplaatst door: Ger Nijkamp
Ik heb de zin over het aan- of uit zijn van de LED's in combinatie met het aan- of uit zijn van de gehele iMac in het berichtje aangepast. Ik had gelezen dat 'alles aan' okay was, maar dat moet inderdaad gezien worden in combinatie met het aan- of uit staan van de iMac waardoor de zin niet klopte.

[ Ger ]
Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
10 september 2004 - 11:12    reactie #35
geplaatst door: MacMike
Waarschijnlijk zijn we allemaal wat te voorbarig…
Waarom staat er op de site van Apple dan niets over? Ik mag aannemen dat ze hier erg trots op zijn.
Daar komt bij dat alle bronnen Engelstalig zijn en het in de US en Canada 'normaal' is dat end-users bepaalde parts vervangen (die buiten die regio's niet door end-users vervangen mogen worden).

Ik heb er een hard hoofd in…
For budget reasons, the Light at the End of the Tunnel had to be switched off…
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
10 september 2004 - 12:27    reactie #36
geplaatst door: Leon
Dat verhaal van die LED's kan ik bevestigen. Ik heb tijdens een hardware briefing op de Apple Expo het werkend gezien zelfs. Apple gaat daar logischerwijs niet op in omdat je dan min of meer bekent dat ook Apple hardware wel eens kapot kan gaan. Het is slechts een diagnosemiddel, geen unique selling point.
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
10 september 2004 - 13:28    reactie #37
geplaatst door: MacMike
Ik trek het verhaal over die LED's ook absoluut niet in twijfel hoor! Er staat op de Apple Support-page, dus het is waar, punt uit. Maar…
Het verhaal over toegeven van hardware die defect kan raken…hmmm. Vind ik ver gezocht, iedereen weet dat hardware defect kan raken en als je daarvoor een handig tooltje hebt ontwikkeld…

Nogmaals, ik trek in twijfel of wij in Nederland (of misschien zelfs iedereen buiten de US en Canada) ooit het hele lijstje aan hardware mogen vervangen.

Over een week of twee worden ze geleverd en weten we het waarschijnlijk definitief  :wink:
For budget reasons, the Light at the End of the Tunnel had to be switched off…
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
10 september 2004 - 13:50    reactie #38
geplaatst door: Leon
Ah, dan begreep ik je even verkeerd. Maar adverteren met een diagnose LED is niet echt een slimme zet, marketing technisch gezien dan. Het heeft toch een negatieve toon, want je bevestigd daarmee dat de hardware dus kapot kan gaan. A) da's iets waarmee je de consumenten niet lastig moet vallen, want die willen maar een ding en dat is een werkende computer en B) de main focus ligt op het design en het feit dat het van de makers van de iPod afkomstig is. In die strategie past dat LED verhaal gewoonweg niet. Best logisch dus...

Verder heb ik van Apple ook bevestigd gekregen dat al die parts door de consument vervangen mogen worden; dus voeding, logicboard, optisch loopwerk, RAM, en harddisk. Ja, ook in Europa...
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
10 september 2004 - 13:56    reactie #39
geplaatst door: MacMike
Tja Leon, als jij dat bevestigd hebt gekregen van Apple dan houdt mijn discussie over wel/niet hier op hé?  :confused: :happy:
:shutup:
For budget reasons, the Light at the End of the Tunnel had to be switched off…
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
13 september 2004 - 09:34    reactie #40
geplaatst door: Ger Nijkamp
Er zou ook nog on-line ondersteuning moeten gaan komen voor het verhaal, en die is er ook nog niet. Sommige sites claimen een 'Do it yourself'-achtige titel, maar daar durf ik mijzelf niet aan te wagen aangezien dat nog nergens door Apple zelf bevestigd of aangegeven is.

Het is ook nog volstrekt onduidelijk in welk verband Apple de mogelijkheden in wil gaan zetten. Het zou bijvoorbeeld best kunnen zijn dat dit verbonden wordt aan AppleCare of zoiets. Maar daarover is dus nog helemaal niks bekend. Gewoon even afwachten, het zal best een keer uit de doeken worden gedaan.

[ Ger ]
Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Eindgebruiker kan iMac G5 zélf repareren
13 september 2004 - 10:27    reactie #41
geplaatst door: Leon
Om het verhaal te completeren, de LED is bestemd voor Apple Care (dus ook de eerste 90 dagen na aankoop!) ondersteuning. Wanneer je een probleem hebt met je machine en Apple belt, zullen deze je verzoeken (wanneer aangetoond is dat software niet de veroorzaker is van het probleem) de achterkant van de iMac eraf te schroeven om zodoende een diagnose te kunnen stellen aan de hand van de LED's. Er is door Apple niets verteld over on-line ondersteuning o.i.d.