[img=right]http://www.macfreak.org/base/data/news/images/XPlaneLogo.gif[/img]Mijn favoriete flight simulator,
X-Plane is er nu ook voor de iPhone. Het lijkt tamelijk ongelofelijk, maar
Austin Meyer is er in geslaagd om de
flight physics bijna in zijn geheel naar de iPhone over te zetten. Hij claimt zelf dat hij daar voor 95% in geslaagd is.
Ter toelichting: X-Plane gebruikt een
simulatiemodel waarin de fysieke en aërodynamische karakteristieken zo goed mogelijk worden berekend tijdens de 'vlucht'. Het vereist dus nogal wat rekenkracht om real time en met een acceptabele frame rate een realistische simulatie te krijgen.
Ik heb het even kunnen uitproberen en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van het niveau van de simulatie.
Zoals Austin Meyer het zelf zegt in zijn commentaar:
We here at Laminar Research are still a bit shell-shocked at how powerful this little device is, and how much power in flight simulation can be stuffed into it
(Wij zijn hier, bij Laminar Research, nog steeds van ons stuk hoe krachtig dit kleine apparaatje is en hoeveel flightsim-kracht er in kan worden gepropt....)
In de iPhone editie kan je met 4 vliegtuigen in de Oostenrijkse Alpen vliegen, verkrijgbaar in de
App Store en kost $ 9,99 / 7,99