
Heel veel geruchten (en feiten) rond de iWatch
Het duurt nog wel even voordat de iWatch er is, hoewel er geruchten gaan dat Apple de productie ervan mogelijk al in juli gaat opstarten, afgelopen vrijdag kon je hier op MacFreak daar
al over lezen. Maar ondertussen regent het geruchten en houdt de iWatch duidelijk de gemoederen bezig.
Daarom hebben we de geruchten die ons het meest opvielen hier nu op een rijtje gezet, waarbij aan het eind ook nog wat feiten aan bod komen.
FDAVolgens
dit gerucht zou Apple voor de iWatch officiële toestemming van de U.S. Food and Drug Administration (FDA) hebben gevraagd. Dat zou de iWatch al meteen veel serieuzer in de markt zetten dan de meeste health en fitness trackers die er nu te koop zijn. Maar op dit moment is dit alleen nog maar een gerucht, dat nota bene via China bij ons komt, dus nog een redelijk dubieuze status heeft.
Meer dan 10 sensorsApple zou met de iWatch mogelijk zo geavanceerd willen maken dat ze de concurrentie op die manier meteen voorbij zouden willen streven. Volgens The Wall Street Journal zou Apple meer dan tien sensors in de iWatch
willen stoppen, waarmee die zowel voor fitness als gezondheid zou kunnen dienen. De aanvraag bij de FDA zou daar wel bij passen, en als Apple een iWatch maakt lijkt het ons ook voor de hand te liggen dat ze het meteen grondig zullen willen doen.
Professionele atletenApple zou atleten uit de Major League Baseball (MLB), de National Hockey League (NHL) en de National Basketball Association (NBA) in Cupertino
hebben uitgenodigd om de iWatch onder extreme situaties te testen. Dat zouden onder andere Kobe Bryant van de Los Angeles Lakers (NBA), Dustin Brown van de Los Angeles Kings (NHL) en een speler van de Boston Red Sox (MLB) zijn.
Een feit is in ieder geval dat Kobe Bryant afgelopen maand met zijn vrouw Vanessa in Cupertino was, onderstaande foto's zijn daar toen genomen. De geruchten waren toen
ook al dat dit met de iWatch te maken zou hebben.

Heel veel geruchten (en feiten) rond de iWatch
Sport en designer modellen?Pocketnow brengt het gerucht dat Apple meteen met twee modellen
zou komen, een sport- en een designermodel. Het sportmodel zou rechthoekig zijn met een rubber band, het designermodel rond en gemaakt van roestvast staal.
Als dit al waar is lijkt de kans heel erg klein dat Apple bij de testen de echte modellen zou hebben gebruikt. Het bedrijf staat nu eenmaal bekend om hoeveel moeite ze doen en hoe fanatiek ze zijn in hun pogingen hun toekomstige producten geheim te houden.
Daarbij zou de iWatch meteen dienen als vervanging voor de iPod, dus zou dit een slimme manier van Apple kunnen zijn om steeds verder krimpende markt voor de iPod nieuw leven in te blazen.
De markt voor fitness apps groeit enormAls laatste even een feit, wat laat zien waarom Apple mogelijk erg geïnteresseerd zou kunnen zijn in het uitbrengen van een iWatch. Horloges worden steeds minder gedragen, maar fitness trackers worden juist steeds meer gebruikt. In 2013 was dat nog niet zo, toen groeide de markt voor mobiele app met 115 procent terwijl die voor health en fitness apps 'maar' 49 procent groeide.
Maar de afgelopen tijd is dat veranderd en
zien we dat het gebruik van health en fitness apps juist steeds verder aan het toenemen is, en inmiddels bijna het dubbele is van andere apps.

Heel veel geruchten (en feiten) rond de iWatch
Dit terwijl de zomer en de vakanties nog niet eens begonnen zijn, beide ingrediënten waarbij er een nog grotere toename is van het gebruik van health en fitness apps.
Kortom, de markt voor horloges is misschien aan het afnemen, er lijkt een prima voedingsbodem te zijn voor trackers van gezondheid en fitness. Als het Apple lukt om een stevig gedeelte van die markt te pakken dan zou de iWatch wel eens een succes kunnen worden.
Apple heeft in het verleden al vaak laten zien dat als je visie hebt die ervoor zorgt dat veel bestaande dingen plotseling bij elkaar komen, in plaats van het op de markt brengen van devices die als los zand aan elkaar te hangen, er veel mensen zijn die daar wel wat voor voelen. Want die visie zorgt onder andere voor het gebruiksgemak waar Apple bekend mee geworden is, en die samenhang zorgt ervoor dat het allemaal veel interessanter is voor de consument.
Dat Apple al bezig is met health en fitness konden we recent nog zien in een van de nieuwe commercials voor de
iPhone 5s. Die commercial is hieronder nog eens te zien.