[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPad_1e_Generatie.jpg[/img]Het ziet er naar uit dat de lancering van de iPad ook weer een groot succes gaat worden, alleen in Duitsland zou de vraag al
3,5 keer zo hoog zijn dan wat Apple daar verwachtte.
Ondertussen blijft Apple bij zijn weigering om Flash toe te laten op de iPhone, de iPod touch of de iPad. Adobe laat het op zijn beurt er ook niet bij zitten en is het al met Google eens geworden dat Chrome OS Flash
ingebouwd zal worden.
In dit getouwtrek heeft Apple nu weer een nieuwe stap gezet: ze hebben nu een pagina - met de titel
iPad ready. - online gezet met sites die hun content speciaal voor de iPad online hebben gezet. En dat is natuurlijk zonder Flash.
Op dit moment zijn het er nog maar twaalf, hoewel het wel om twaalf grote spelers gaat. Maar wat Adobe echt niet lekker zal zitten is dat geen van die twaalf voor de aankondiging van de iPad een site zonder Flash had. Het zit er dan ook dik in dat het de komende tijd niet bij twaalf sites zal blijven.
En Apple zet het ook lekker dik aan met de woorden onderaan de pagina:
Is your site taking advantage of the latest web standards?
Submit your site to the growing list
Gebruikt uw site de meest recente webstandaards?
Voeg het toe aan deze groeiende lijst
Niemand neemt trouwens aan dat dit op korte termijn zal betekenen dat Flash op het web zal verdwijnen. Maar als er steeds meer sites komen die een tweesporen beleid voeren, zal dat zeker niet iets zijn waar ze bij Adobe heel erg blij van worden