[img=right]http://www.macfreak.org/base/data/news/images/SteveJobsKeynote.jpg[/img]
Fortune Magazine heeft de jaren 2000-2010 uitgeroepen tot
'The Decade of Steve'.
Daarmee prijst dit Amerikaanse zakenblad de wijze waarop Steve Jobs na zijn terugkeer niet alleen Apple weer uit het slop heeft geholpen maar vooral ook de impact die hij heeft gehad op de muziek- film- en mobiele telefoniemarkt.
Hij is niet alleen een visionair, die niets moet hebben van markt- en consumentenonderzoeken, blind vaart op zijn eigen gevoel en perfectionisme, maar ook iemand die zich een slag in de rondte werkt om producten af te leveren die mensen ook echt willen kopen.
Het bijzondere is wel dat hij, in tegenstelling tot een aantal collega CEO's totaal niet gedreven wordt door geld (zijn basis jaarsalaris is nog steeds $1,-), maar door een drang om door middel van 'cool' producten iets toe te voegen aan de wereld. Dat daarmee de beurswaarde van Apple de laatste paar jaar verveelvoudigd is, is slechts een plezierige bijkomstigheid.
Het hele, zeer lezenswaardige, artikel is
hier te vinden.