We receive visit information when sites have integrated Twitter buttons or widgets, similar to what many other web companies including LinkedIn, Facebook and YouTube do when theyre integrated into websites. By recognizing which accounts are frequently followed by people who visit popular sites, we can recommend those accounts to others who have visited those sites within the last ten days.
Twitter users will eventually discover as users of Facebook and Google already have that there is no such thing as "free" on the web.Physics has Newton's first law ("Every body persists in its state of being at rest or of moving uniformly straight forward, except insofar as it is compelled to change its state by force impressed"). The equivalent for internet services is simpler, though just as general in its applicability: it says that there is no such thing as a free lunch.The strange thing is that most users of Google, Facebook, Twitter and other "free" services seem to be only dimly aware of this law. Facebook, for example, handles the pages of 750 million users, enables more than half of that number to visit and update their pages every day and hosts more than 70 billion photographs. The cost of the computing and communications resources in terms of server farms, energy, bandwidth and technical expertise required to make this happen doesn't bear thinking about. And my guess is that most Facebookers don't think about it.
Current adoption rates of Do Not Track are 8.6% for desktop users of Firefox and 19% for Firefox Mobile users and we see the highest percentage of users turning on Do Not Track in The Netherlands, France and the United States.
Overigens, als je in Safari de Ghostery extensie installeert, dan blokkeert ie toch sowieso ook al dat soort ongein?
In een class-action rechtszaak wordt Facebook beschuldigd van het schenden van de privacy van gebruikers, waarbij 15 miljard dollar schadevergoeding wordt geëist. De sociale-netwerksite houdt de surfgeschiedenis van ingelogde gebruikers bij.De rechtszaak draait om het volgen van gebruikers door Facebook. De sociale-netwerksite is in staat om van zijn ingelogde gebruikers de surfgeschiedenis te 'tracken', maar het bedrijf wordt ervan beschuldigd dit ook bij uitgelogde gebruikers te doen. Het gaat vooralsnog om een Amerikaanse zaak, maar er wordt uitgezocht of ook gebruikers buiten de Verenigde Staten aan de class-action toegevoegd kunnen worden.
geblokkeerd
Evam om 21:22, 18-05-2012Ehmmm... Maar mijn Ghostery geeft 0 geblokkeerde fouterigheden aan bij Facebook - nul noppes nada niks. Maar deze pagina van onze geliefde MacFreak site, waar deze reactie nu op verschijnt, geeft er maar maar liefs 5 stuks....! (Om precies te zijn: AddThis, DoubleClick, FaceBook Social Plugins, Google+1, en Google Analytics) Hoe zit dat dan?
De kans lijkt me bijvoorbeeld groot dat jij voor het eerst van Ghostery op MacFreak hebt gehoord...