[img=right]http://www.macfreak.org/base/data/news/images/dotmac.jpg[/img]Al een tijdje klinkt rumoer vanuit Europa over de trage downloadsnelheid van de gepubliceerde Galleries op de .mac website.
Het kijken naar foto's en filmpjes is geen onverdeeld genoegen, althans wanneer je in Europa woont.
Om een of andere rare reden blijven de downloadsnelheden beperkt tot ca. 80 kB/s, ongeacht de snelheid van je internet verbinding.
Er is een topic over op de
discussie site van Apple en ook hier in het forum loopt er een
draadje over dit probleem.
En ook ik heb er last van.
Wanneer mijn familie en vrienden hier in Nederland mijn gallery bekijken gaat het ontzettend traag, evenals bij vrienden in Frankrijk, België en Duitsland.
Wanneer echter een kennis van mij die in Amerika woont mijn gallery bekijkt, krijgt hij wel de volle bandbreedte.
Dezelfde gallery, alleen bekeken vanuit een andere locatie.
Boze tongen beweren dat Apple bewust de bandbreedte naar Europa gelimiteerd heeft.
Ik persoonlijk geloof dat niet.
Ik kan geen reden verzinnen waarom Apple dat zou doen. Bovendien kan ik vanaf mijn idisk wel met de volle bandbreedte downloaden en dat is dezelfde server.
Apple zelf zegt dat ze de zaak onderzoeken en inderdaad, ik heb een klacht gedeponeerd en kreeg binnen 24 uur dit mailtje terug van Apple:
Dear Karel,
I understand you are trying to view a .Mac Web Gallery that loads more slowly than expected. Apple is currently investigating reports of this, so I would like to get some additional information from you. Please reply and insert your answers to these questions:
1. In which country are you located?
2. What is the Web Gallery you are attempting to view?
3. What troubleshooting steps, if any, have you taken so far?
4. What web browser and version are you using? (For example, Safari 2.0.4)
5. Do you receive any error messages? If so, what is the exact text of those messages?
6. What steps, if any, do you take to reproduce this issue?
7. Have you tried to view the Web Gallery from another computer on the same network or Internet connection as yours? If so, does the Web Gallery load slowly there, too?
8. Have you tried to view the Web Gallery via a different Internet connection? If so, does the Web Gallery load slowly there, too?
9. What is the name of your Internet service provider (ISP)?
10. Please provide a description of your network, including whether it has hubs, routers, cable or DSL modems, wireless routers (including AirPort), or proxy servers.
11. Please visit http://www.speedtest.net to test the speed of your Internet connection. Move your pointer over the servers in your area and select the one that's closest to you. Please provide me the results of that test.
12. Next, select the server in San Francisco, CA, and give me the results of that test.
Thank you for providing this important information. It will help Apple investigate the issue.
Sincerely,
Arthur
.Mac Support
Nadat ik braaf de testjes gedaan had (en had geconstateerd dat de server in San Francisco wel op de volle snelheid bij mij binnenkwam) en alle antwoorden geretourneerd kreeg ik het volgende antwoord van Apple:
Dear Karel,
Thank you for sending the information we requested. I have forwarded your report to a .Mac Support specialist for assistance. After the matter has been investigated, a .Mac Support representative will respond to you with additional information.
I'm sorry for the inconvenience, and I appreciate your patience as we work to make your experience with .Mac more enjoyable.
Sincerely,
Ryan
.Mac Support
Ik neem dus aan dat ze serieus bezig zijn de zaak te onderzoeken en inmiddels hebben ze ook op hun website een
statement uitgebracht dat ze er mee bezig zijn.
Misschien is het nuttig dat iedereen die hier ook last van heeft dit via het
feed back formulier aan Apple laat weten.
Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden wanneer ik naar aanleiding van mijn correspondentie met Apple nieuws te melden heb.
Laten we de discussie over dit onderwerp verder in het
bestaande draadje doen en maar hopen dat er snel een oplossing komt.