
Prachtige advertentie van Lexus brengt iPad en print samen
Goede ideeën zijn vaak relatief simpele ideeën die gecombineerd worden en dan iets nieuws en creatiefs opleveren. Dat is precies het geval bij de campagne voor de nieuwe Lexus ES, en Brian Smith, Lexus vice president of marketing, zegt er het volgende over:
The new ES proves what's possible when advanced technology is elevated by style. This ad not only communicates that message, but literally replicates the paradigm itself, allowing us to bring an interactive layer to a traditionally static medium.
Mooie ronkende woorden, maar waar gaat het nu precies om? In Sports Illustrated van 15 oktober staat een advertentie voor de Lexus ES, zoek die op, ga met je
iPad naar
deze pagina, leg je iPad onder de advertentie van Lexus in Sports Illustrated en klik op Play.
Het effect wat je dan ziet noemen ze bij Lexus CinePrint en daar vertellen ze het volgende over:
Lexus spent months developing CinePrint Technology to animate the 2013 ESs next generation design and technological advances in a way thats never been done. Most traditional mashups feature print ads that redirect to a digital experience away from the printed page. CinePrint Technology flips that on its head, creating a tactile and visceral connection that brings one closer to the printed page with a multi-sensory experience that combines sight, sound and touch.
En wij dachten altijd dat ze bij Lexus alleen maar auto's maakten
Omdat de meesten van ons in de Lage Landen waarschijnlijk geen abonnement op Sports Illustrated hebben, kan je hieronder het effect van CinePrint zien.