[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/itunes7_logo.jpg[/img]Tja, wat de kids tegenwoordig willen dat wisten we natuurlijk allang: een iPod.
Maar
Gene Munster, managing director en senior research analist bij
Piper Jaffray, deed zelf onderzoek en ontdekte en kwam onder andere met
leuke cijfers.
Want in zijn onderzoek onder 958 middelbare scholieren in verschillende staten van de V.S. bleek dat van 79% van de kids op high school met een mp3 speler heeft een iPod. En 76% van de scholieren die nog een mp3 speler wil gaan kopen in de komende 12 maanden wil graag een iPod.
79% van alle kinderen bleken muziek te downladen, 72% gebruikt daarbij peer-to-peer (P2P) netwerken (dat was nog 65% in het vorige onderzoek). Van de groep die muziek online koopt gebruikt 91% iTunes, 20% meer dan 6 maanden geleden. Napster was tweede met 3% en RealNetworks/Rhapsody and Yahoo! Music tellen eigenlijk niet mee.
Maar het meest interessante gedeelte zit in het eind van het onderzoek: 74% van de ondervraagde scholieren zouden op zijn minst overwegen om een iTunes-telefoon te kopen (70% zes maanden geleden).
Binnen de geïnteresseerde groep neemt de weerstand tegen een hoge prijs ook langzaam af.
14% zou er een kopen als de telefoon minder dan $100 zou kosten (24% vorig onderzoek), 43% had de voorkeur voor $100 tot $199 (was 39%), 34% noemde tussen de $200 tot $300 (37%), en 9% was bereid om meer dan $300 te betalen (was 0%).
We weten allemaal dat de jeugd de toekomst heeft, nu maar hopen dat de
Mobile Marketing Manager iTunes dit allemaal leest en goed in haar (of zijn) oren knoopt.