Ben het met Godfather zeker eens ... Apple hoeft als onderneming niets. Wel moet ik zeggen dat ik de frustratie begrijp.
Apple stond voor 'een community', vroeger vooral voor creatieve en vrije geesten. Tegenwoordig wat minder van dat, maar toch, Apple heeft altijd flink gesleuteld aan het 'commune gevoel'. Samen elkaar gek maken voor een keynote, en wat was het leuk om te kijken wat je in de 12-days of christmas app vond. Soms treurig en niet installeren waardig, maar er zaten ook pareltjes tussen.
Gevoelsmatig weet ik zeker dat Apple Microsoft hard achterna gaat, maar als idealist hoop ik er nog elke keer - zelfs na de vele kritiek meiner zijde - dat ik er naast zit en het 'nog goed komt'.
Ik snap de uitdaging bij Apple, maar met deze koers ben ik ze ook even kwijt. Het zal vast beleving zijn. Anderen ervaren Apple als het nieuwe Walhalla. Dus klaarblijkelijk doen ze het (nog) goed.
Neemt niet weg: ik heb genoeg Apps, Muziek en Films. Maar ook ik vond het dus leuk.
Daarmee vergat ik even de beperkte uitbreidingsmogelijkheden van mijn notebooks en andere 'Apple Sores' ...
En wat RED betreft: ben niet zo van gesponsorde goede doelen. Geloof best dat wat RED doet redelijk goed is. Maar ik bepaal graag zelf waar ik m'n geld aan uitgeef. Soms geef ik niets, dan weer twee euro aan een goed doel, bij de boodschappen als ik contact heb betaald geef ik soms een tientje aan de Z-krant houder, dan weer een lange tijd niets en als het mij meezit (komt voor), dan komt het voor dat ik honderden euro's stort op een goed doel ...
In mijn beleving moet IK dat helemaal ZELF weten en niet door Apple bepaald. Wat bij mij telt zijn de acties van bedrijven als Apple die er voor moeten zorgen dat ik als klant tevreden gehouden wordt.
Mvg en fijne feestdagen!
Doctor
