
1.500 Volvo service-medewerkers krijgen een iPhone en Apple Watch
De Apple Watch werd in september 2015 geïntroduceerd, sindsdien weet dit device van Apple steeds meer mensen van het nut ervan te overtuigen. Kennelijk is dat ook bij Volvo het geval, want 1.500 service-medewerkers bij dat bedrijf
krijgen nu een iPhone en een Apple Watch.
Het idee is dat steeds meer service-medewerkers op hun Apple Watch een seintje krijgen als een klant binnenkomt, met daarbij alle details van de reparatie waar het over gaat. Mochten ze meer informatie nodig hebben dan kunnen ze naar de bijbehorende app op hun iPhone schakelen. En als de reparatie klaar is kan de klant direct gebeld worden, zowel vanaf de Apple Watch als met de iPhone.

1.500 Volvo service-medewerkers krijgen een iPhone en Apple Watch
Het voordeel is dat deze service-medewerkers niet langer een desktop computer nodig hebben en dat er niets meer uitgeprint hoeft te worden. Niet alleen kost het meer tijd om nieuwe medewerkers te leren hoe die systemen werken, ook als ze eenmaal gewend zijn om met de Apple Watch en iPhone te werken is er sprake van een veel efficiëntere manier van werken.
In het verleden kostte het Volvo 6 maanden om nieuwe medewerkers in te werken voor de 15 verschillende IT systemen die bij Volvo gebruikt worden, met een Apple Watch en iPhone gaat dat heel erg veel sneller. Johnnie Andersson bij Volvo en is er duidelijk blij mee:
With Apple Watch, I have everything I need for my job right on my wrist. It’s also way easier to train a new technician on the Apple Watch and the iPhone than our desktop systems.
#AppleWatch #iPhone