
Drie procent met slimme speakers in VS hebben al een HomePod
Het marktonderzoek bedrijf Loup Ventures heeft in de VS een onderzoek gehouden onder 520 consumenten om te kijken of ze een smart speaker hadden, zo ja, welke, en hoe tevreden ze ermee waren.
Vooral opvallend is het hoge percentage van consumenten in de VS die nu al een slimme speaker in huis hebben: 31 procent. Daarbij scoren de huidige slimme speakers ook opvallend hoog voor hoe tevreden die mensen ermee zijn: 59 procent is er tevreden mee en 30 procent zelfs zeer tevreden.

Drie procent met slimme speakers in VS hebben al een HomePod
klik of tap voor grotere versies
Hierbij valt op dat het percentage van mensen met een HomePod al op 3 staat, redelijk hoog voor het device dat nog maar sinds 9 februari op de markt is. Maar het aandeel van iDevices ligt in de VS hoger dan waar dan ook ter wereld, het ligt dan ook voor de hand dat dit percentage daar de komende tijd hard op zal lopen.
Waarvoor worden slimme speakers gebruikt
Ook interessant is om te zien waarvoor mensen met een slimme speaker die op dit moment vooral voor gebruiken. Op nummer één staat daarbij muziek, gevolgd door het weer, algemene vragen, sport en nieuws, daarna bellen, mail en sms, het controleren van gadgets in het huis en als laatste het vragen hoe je ergens komt en het kopen van dingen.

Drie procent met slimme speakers in VS hebben al een HomePod
Als je het hele onderzoek van Loup Ventures with lezen, dat is
hier te vinden.