https://www.macfreak.nl/modules/news/images/AppStore_icoon.jpg
App Store notifications ook voor marketing, alleen met opt-in
Apple heeft de App Store Review Guidelines aangepast, daarin zit nu onder andere een mogelijkheid voor ontwikkelaars om notificaties te gebruiken voor marketing. Maar maak je geen zorgen, we gaan niet overladen worden met ellende, het werkt alleen maar als je daar zelf toestemming voor geeft.

Daarbij mogen deze notificaties ook niet essentieel zijn om de app te laten werken, we gaan dus niet plotseling helemaal met reclame doodgegooid worden. Dit is trouwens maar één van de nieuwe regels, Apple heeft bijvoorbeeld dating-apps vanaf nu in de categorie ‘verzadigd’ geplaatst. Dat betekent dat zulke apps alleen nog maar toegevoegd kunnen worden als die iets unieks, of het nogal subjectieve criterium ‘high-quality experience’, toevoegen.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.AppStore200319.jpg
App Store notifications ook voor marketing, alleen met opt-in


Verder worden nu ook alle apps die tot doel hebben de politie te vermijden geweerd, dat was tot nu toe alleen maar het geval bij apps die alcoholcontroles signaleren.

Ook is er een compleet nieuwe sectie aan het gedeelte voor Reviews in de App Store Guidelines toegevoegd. Daarbij maant Apple ontwikkelaars onder andere om hun klanten met respect te behandelen als ze op een (waarschijnlijk negatieve) review reageren (“treat customers with respect when responding”). Hieronder het stukje waar dat in voorkomt in zijn geheel, met daaronder het stukje over marketing in notificaties.

Citaat
5.6.1 App Store Reviews
App Store customer reviews can be an integral part of the app experience, so you should treat customers with respect when responding to their comments. Keep your responses targeted to the user’s comments and do not include personal information, spam, or marketing in your response.

Use the provided API to prompt users to review your app; this functionality allows customers to provide an App Store rating and review without the inconvenience of leaving your app, and we will disallow custom review prompts.

Citaat
4.5.4 Push Notifications must not be required for the app to function, and should not be used to send sensitive personal or confidential information. Push Notifications should not be used for promotions or direct marketing purposes unless customers have explicitly opted in to receive them via consent language displayed in your app’s UI, and you provide a method in your app for a user to opt out from receiving such messages. Abuse of these services may result in revocation of your privileges.



 #AppStore
geplaatst door: Robert