
Apple overweegt om ook in de Kaarten-app advertenties te tonen
Apple overweegt om zoekadvertenties toe te voegen aan Apple Maps, vergelijkbaar met de advertenties die al worden aangeboden door concurrenten zoals bijvoorbeeld Google Maps en Waze. Deze stap zou de inkomsten die Apple uit de eigen diensten (Services) krijgt verder kunnen verhogen.
Dit
gerucht van Mark Gurman lijkt erg aannemelijk, want Apple doet dit al in de apps
Aandelen en de
News (die laatste werkt alleen met een Amerikaans account).

Apple overweegt om ook in de Kaarten-app advertenties te tonen
En we moeten natuurlijk ook de App Store niet vergeten, daar betalen ontwikkelaars om bovenaan te staan bij de resultaten van een zoekopdracht, en zo extra aandacht voor hun app te genereren.
Dit is trouwens niet de eerste keer dat er bij Apple wordt gedacht aan het genereren van geld met de eigen Kaarten-app. Een paar jaar geleden is er ook gekeken naar geïntegreerde zoekadvertenties, waarbij bedrijven konden betalen voor een gunstigere bij de resultaten als er binnen de app naar iets gezocht wordt..
Nu zou dit idee een comeback hebben gemaakt binnen Apple. Tijdens een recente hands-on meeting zou het idee om op deze manier geld te verdienen opnieuw ter sprake zijn gekomen,
volgens Mark Gurman zou daarbij ook het idee om bepaalde locaties ‘prominenter op de kaart te laten verschijnen’ voorbij zijn gekomen.
Op dit moment is nog geen planning voor het uitrollen van zoekadvertenties binnen Apple’s Kaarten-app, de ontwikkeling ervan is zelfs nog niet eens begonnen. Maar het bedrijf is zeker aan het kijken hoe ze een dergelijke verandering zouden kunnen aanpakken, dus het lijkt niet onaannemelijk dat we dit in de iets verdere toekomst wel gaan zien.