Daar geloof ik niets van. Bol, Coolblue en Apple zelf draaien bij mijn weten uitstekend met hun online-verkopen. Natuurlijk zouden de marges groter zijn met een restrictiever retourbeleid maar dat is nou eenmaal niet zo.
Oke, iets preciezer dan: van elke online kleding/schoenenwinkel weet ik dat er eigenlijk geen winst te behalen valt.
Ik zou nóg iets preciezer worden Ziegler ...https://www.ad.nl/economie/zalando-profiteert-van-coronacrisis-verwacht-tot-honderd-miljoen-meer-winst~ad0c753e/
Dat recht van de consument is een groot goed en eigenlijk boeit het verdienmodel van de verkopende partij me niet zo. Als het geen winst meer oplevert moet de ondernemer daar iets mee doen, niet de consument.
@boiingOok voor grote webshops is het lastig om winstgevend te zijn. Retouren zijn ook daar een te grote kostenpost.
Voor er internet was kon je ook iets terugbrengen naar een winkel of omruilen, wat dat betreft heeft het altijd bij het ondernemersrisico gehoord.
Dildo's met poep eraan, stofzuigers met propvolle zakken en poezenmanden waar de vlooien uitspringen.
Nee hoor, je mag als winkel geen klanten weigeren. Zou een mooie boel zijn. Zie je het al voor je? Een bordje bij de ingang "voor Belgen verboden". @orange: waar baseer je dat op? Dat je zelf mag bepalen of je aan België levert? Het zou kunnen dat het verschil maakt dat MacFreak spullen moet verzenden.
Wat men links aan verlies draait, wordt rechts met winst wel weer goedgemaakt.