
Fascinerend kijkje achter de schermen van Apple commercial (Upd. x2)
De commercial voor HomePod van regisseur Spike Jonze met singer, songwriter en in dit geval vooral danser FKA Twigs in de hoofdrol is erg goed ontvangen. Adweek
noemt het bijvoorbeeld "met gemak de meest boeiende commercial van 2018 tot nu toe".
Inmiddels is er een 'making of' video uitgebracht, waarin we kunnen zien hoe deze commercial gemaakt is, en die is zeer de moeite van het bekijken waard. Want echt alle aspecten komen voorbij, van de audities van FKA Twigs via Skype tot en met de problemen om de set goed bewegend te krijgen en van de oplossingen die de lichtontwerper vond tot het goed bewegen van de bank aan het eind. Waarbij in het begin vooral opvalt dat Spike Jonze ook aardig kan dansen.
Heb je de originele commercial gemist? Die kwam eerder al voorbij in
dit nieuwsbericht van MacFreak, maar is ook hieronder te zien.
Update: inmiddels is deze commercial in de prijzen gevallen, en wel bij Association of Independent Commercial Producers Show in het Musieum of Modern Art in New York City. Meer daarover op
deze pagina.
Update 2: Ook bij de Cannes Lions heeft deze commercial een prijs gekregen, de Grand Prix werd hiervoor uitgereikt in de categorie Entertainment Lions for Music. Lori Feldman, EVP bij Warner Bros. Records USA, zat in de jury voor deze specifieke prijs en had lovende woorden ervoor:
It’s an extremely complex film to make. The craft is undeniable. Probably most importantly for this category, the brand is at the center of the action in such a simple and unique way. It’s merely one sentence spoken to the HomePod that changes her entire world.
Het nieuws op MacFreak wordt gesponsord door Upgreatest (ssd upgrades op locatie)