
Apple slaat nieuwe richting in met twee nieuwe commercials
Apple heeft twee nieuwe commercials uitgebracht waarbij het bedrijf een nieuwe richting inslaat, en het is een opvallende. Want vooral in de "Hardware & Software" commercial lijkt Apple zich af te zetten tegen andere makers van smartphones.
Opvallend, want Apple is op dit moment de partij waarmee het erg goed gaat, en dat is is nog zachtjes uitgedrukt. Je zou dan ook denken dat dit bedrijf zo'n aanpak nu helemaal niet nodig heeft.
Ook de payoff ("If it's not an iPhone. It's not an iPhone") lijkt te suggereren dat er erg veel mensen zijn die nep-iPhones kopen, en dit zou je eerder van een underdog verwachten.
De tweede commercial ("Loved") lijkt zich minder tegen de concurrentie af te zetten, maar de payoff blijft hetzelfde, waardoor het effect en het gevoel uiteindelijk ook hetzelfde is.
Hard sell en afzetten tegen de concurrentie? Dat eerste past niet echt bij Apple en dat tweede hebben ze in het verleden veel beter gedaan met de "Mac vs. PC" commercials.
De toekomst zal laten zien of Apple hiermee doorgaat, of dat het met deze commercials hetzelfde zal gaan als met de "Genius" commercials van een paar jaar geleden. Die werden ook niet erg positief ontvangen, en die campagne was dan ook voorbij voordat die goed en wel op gang was gekomen.