
Apple waarschuwt tegen het ontduiken van App Tracking Transparency
App Tracking Transparency wordt binnenkort actief in iOS en iPadOS en Apple is daarom al actief bezig om te kijken of ontwikkelaars zich daar aan houden, of niet. Daarbij werden een aantal Chinese ontwikkelaars
op de vingers getikt (betaallink) voor het gebruik van CAID.
CAID staat voor China Advertising ID, en is ontwikkeld door de China Advertising Association. Maar hoewel diezelfde China Advertising Association zegt dat dit toegestaan zou moeten zijn onder Apple’s regels, zijn ze het daar in Cupertino duidelijk niet mee eens. Minstens twee Chinese ontwikkelaars hebben nu 14 dagen de tijd gekregen om CAID uit hun apps te verwijderen, het lijkt er dus op dat Apple in dit geval niet voor de druk van Chinese kant wil wijken.

Apple waarschuwt tegen het ontduiken van App Tracking Transparency
De informatie over App Tracking Transparency is al een tijd op Apple’s site
te vinden, en Apple heeft van privacy zo’n centraal thema gemaakt dat het nu eigenlijk ook op geen enkele manier meer terug kan. En waarschijnlijk ook niet terug wil.
De komende tijd zal leren wie hier de sterkste wil heeft: Apple, of de Chinese overheid, die ongetwijfeld een vinger in de pap heeft bij de China Advertising Association.