
Apple’s HomePod staat op plaats nummer zes
De meeste devices die Apple uitbrengt worden een groot succes. Maar dat is niet altijd het geval, en soms komt dat voor een groot gedeelte ook door Apple zelf. Een goed voorbeeld van een device dat niet echt doorbreekt is Apple’s slimme speaker HomePod.
Die heeft veel in zich om een groot succes te worden, naast een erg stevig geluid voor zo’n relatief kleine speaker heb je Siri altijd tot je beschikking en werkt een HomePod ook prima
als HomeKit-hub (dat kan ook met een Apple TV of iPad). Maar terwijl de HomePod zijn tweede verjaardag viert is die nog steeds in veel landen niet beschikbaar, ook bij ons niet. Het is niet bekend waarom Apple zo traag is bij deze uitrol, omdat Siri onze taal allang herkent lijkt het niet zo ontzettend moeilijk om dat ook op een HomePod te activeren.

Apple’s HomePod staat op plaats nummer zes
klik op de afbeelding voor een grotere versieMede daardoor staat Apple op de zesde plaats in het overzicht van Strategy Analytics van smartphones over het vierde kwartaal van 2019. Eigenlijk is het verbazend dat Apple kennelijk nog best veel HomePods verkoopt, twee jaar na het uitbrengen en zonder dat deze wereldwijd te koop is.
Er komen van tijd tot tijd geruchten voorbij dat Apple zou werken aan een goedkopere HomePod, de relatief hoge prijs draagt natuurlijk ook niet echt bij aan een grote doorbraak. Maar tot nu toe zaten daar geen geloofwaardige geruchten bij, er is dan ook nog steeds geen goedkoper model uitgebracht.
#HomePod