
De iPhone 14 Plus verkoopt het minst, maar beter dan de iPhone 13 mini
Voor liefhebbers van het formaat van de iPhone mini moet het een zure appel zijn geweest: Apple verving de kleinere iPhone door een model dat juist groter is dan de ‘gewone’ iPhone. Apple stopte met de iPhone mini omdat de verkoopcijfers daarvan tegenvielen, dus hoe zit het met de iPhone 14 Plus?
Cijfers van Display Supply Chain Consultants
laten zien (betaallink) dat het aandeel van de iPhone 14 Pro Max nog steeds het grootst is (36 procent), gevolgd door de iPhone 14 Pro (28 procent). De ‘gewone’ iPhone 14 is goed voor 25 procent terwijl de iPhone 14 Plus de hekkensluiter is met 11 procent. Het gaat hier trouwens om aantallen schermen aan Apple geleverd, de bron heet niet voor niets Display Supply Chain Consultants.

De iPhone 14 Plus verkoopt het minst, maar beter dan de iPhone 13 mini
Wat verder opvalt is het steeds grotere succes van het duurste model: de verwachting is dat de iPhone 14 Max komende maand goed zal zijn voor 63 procent van alle verkochte iPhones, dat was voor de iPhone 13 Pro Max in dezelfde periode 53 procent. Hieronder zie je de vergelijking van alle iPhone 14 modellen vergeleken met de modellen van vorig jaar:
- iPhone 14: 36% daling
- iPhone 14 Plus vs. iPhone 13 mini: plus 59%
- iPhone 14 Pro: plus 22%
- iPhone 14 Pro Max: plus 23%
Hoewel de verkopen van de iPhone 14 Plus tegenvallen, zijn die dus nog altijd een stuk beter dan die van de iPhone 13 mini. Waarbij natuurlijk wel de vraag gesteld kan worden of de miljoenen die van de iPhone 14 Plus verkocht worden niet eigenlijk een succes op zichzelf zijn. Iets dat eigenlijk ook voor iPhone 12 mini en iPhone 13 mini gold, alleen in iets mindere mate.

De iPhone 14 Plus verkoopt het minst, maar beter dan de iPhone 13 mini
#iPhone