
Super Mario Run verdient het meest in de App Store
Super Mario Run was Nintendo's eerste uitstap met het uitbrengen van een echte game op een ander platform: in september 2016 kwam het gratis
in de App Store, met een in-app aankoop (Alle zes werelden) voor € 10,99.
Zes maanden later kwam het ook uit voor Android
in Google Play, inmiddels zouden die twee releases samen maar liefst meer dan 60 miljoen dollar
hebben opgebracht. Het leeuwendeel van die opbrengst komt voor rekening van Apple's App Store, die zou goed zijn voor 77 procent van deze omzet.

Super Mario Run verdient het meest in de App Store
Omdat deze game eerder in App Store stond dan Google Play is het vergelijk natuurlijk niet helemaal eerlijk. Maar ook wanneer sinds begin dit jaar er meer voor deze game in Google Play wordt omgezet is dat nog steeds maar goed voor 35 procent, en blijft de rest van de omzet uit Apple's App Store komen.
Een opvallend verschil, zeker als je meerekent dat er wereldwijd veel meer Android devices dan iPhones in gebruik zijn.
Het nieuws op MacFreak wordt gesponsord door Upgreatest (ssd upgrades op locatie)