
Apple zet duidelijk in op Augmented Reality
Apple's CEO Tim Cook is bezig met een tournee door Europa, na Frankrijk was het Verenigd Koninkrijk aan de beurt. Daar bracht hij een bezoek aan
ustwo, de makers van de fantastische game
Monument Valley, dat ook erg populair is onder mensen die je geen gamers zou noemen.
Terwijl hij daar was nam Tim Cook de tijd voor
een interview met The Independent. In dat interview ging hij dieper in op eerdere hints die hij eerder gaf dat Apple Augmented Reality (AR) erg serieus neemt, en daar op dit moment waarschijnlijk vol op aan het inzetten is.
You've mentioned that Augmented Reality, the technology that allows data from the web to be overlaid on a view of the physical world, is exciting. Tell me why.
I'm excited about Augmented Reality because unlike Virtual Reality which closes the world out, AR allows individuals to be present in the world but hopefully allows an improvement on what's happening presently. Most people don't want to lock themselves out from the world for a long period of time and today you can't do that because you get sick from it. With AR you can, not be engrossed in something, but have it be a part of your world, of your conversation. That has resonance.
I regard it as a big idea like the smartphone. The smartphone is for everyone, we don't have to think the iPhone is about a certain demographic, or country or vertical market: it's for everyone. I think AR is that big, it's huge. I get excited because of the things that could be done that could improve a lot of lives. And be entertaining. I view AR like I view the silicon here in my iPhone, it's not a product per se, it's a core technology. But there are things to discover before that technology is good enough for the mainstream. I do think there can be a lot of things that really help people out in daily life, real-life things, that's why I get so excited about it.
Even groot als de smartphone, dat belooft wat, zeker bij iemand als Tim Cook, die zijn woorden altijd erg zorgvuldig kiest en nooit zomaar zijn mond voorbij praat.
Dat Tim Cook Virtual Reality (VR) hier op een negatieve manier aandacht geeft is niet voor niets. Hoewel veel tech-pers VR in de afgelopen jaren vaak heeft neergezet als 'the next big thing', lijkt het nog steeds erg de vraag of die techniek inderdaad de potentie heeft om groot te worden.
Het nieuws dat Best Buy in de VS helemaal
is gestopt met Oculus VR pop-ups in hun winkels omdat er nauwelijks interesse was voor de demonstraties lijkt er op te wijzen dat Tim Cook gelijk heeft; VR sluit de gebruiker teveel af en is daardoor waarschijnlijk een techniek die het grote publiek niet aanspreekt.