Vandaag vond ik de vervangende stekker in de brievenbus. Aangesloten, en het werkt.
In het pakket zit een retour-envelop om de oude stekker terug te sturen. Prima geregeld door Apple maar toch een paar kritiekpuntjes:
- In een eerdere e-mail waarin Apple bevestigt de aanvraag te hebben ontvangen stond:
U ontvangt nog een e-mail nadat het onderdeel is verzonden. Niet dus, in ieder geval niet voordat het onderdeel in de brievenbus was terechtgekomen. Morgen misschien?
- Het briefje met instructies om de oude stekker terug te sturen is in verschillende talen (Engels, Frans, Spaans, Italiaans, Duits, Deens en Zweeds), maar geen Nederlands. Had Mark Rutte toch wel even kunnen regelen toen hij afgelopen weekend bij Tim Cook was?
Als ik de Engelse tekst van dt door Google Translate haal krijg ik:
Gebruik de bijgevoegde envelop terug te sturen uw oude gedeelte naar Apple.Nu heb ik best wat oude gedeeltes, maar die stuur ik niet naar

. Zou schokkend zijn!
Zie voor een discussie over automatisch vertalen het recente MacFreak topic
http://www.macfreak.nl/forums/topic/3/28045/vertalen-free/.
Zelfs met een simpel Engels zinnetje
Please use the enclosed envelope to send back your old part to Apple vliegt bij Google uit de bocht. Hopen maar dat ze zulke problemen hebben opgelost voordat ze zelfrijdende auto's los laten. Anders komen m'n oude gedeeltes nog bij Google terecht.