Bijna 50 procent geactiveerde apps zijn op iOS
29 december 2015 - 10:22   
geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Numbers-Yosemite-icoon.jpg
Bijna 50 procent geactiveerde apps zijn op iOS
Flurry Analytics, een bedrijf van Yahoo, houdt van 780.000 apps bij op welk platform die geactiveerd worden, en kan zo een prima beeld geven of er tijdens de feestdagen vooral Android of Apple devices verkocht werden. Het nieuws voor Apple is daarbij niet slecht, maar het percentage ligt wel iets lager dan vorig jaar.

Want in dit onderzoek van Flurry zien we dat van 49,1 procent van alle devices die geactiveerd worden op iOS draaiden. Niet slecht, maar vorig jaar was dat nog 51,3 procent. De 2,2 procent die Appel daar inleverde was trouwens bijna helemaal voor Samsung, want die steeg met 2,1 naar 19,8 procent.

https://s.yimg.com/dh/ap/flurry/tumblr/ChristmasCharts_THREE.png
Bijna 50 procent geactiveerde apps zijn op iOS


Hierboven zien we Nokia nog op 2 procent staan, maar dat is voor dat bedrijf waarschijnlijk geen goed nieuws, want dat bedrijf stond vorig jaar in hetzelfde onderzoek nog op 5,8 procent.

Jammer genoeg geeft Flurry alleen maar percentages, er worden geen absolute cijfers vermeldt. We weten dus niet of de markt groeit of daalt, in het eerste geval zou het mogelijk zijn dat Apple meer devices verkocht maar alleen percentueel een daling liet zien. En datzelfde zou dan natuurlijk ook voor Nokia gelden.

Wat eigenlijk vooral opvallend is, is dat de groei van de markt voor phablets nog steed doorzet. Die waren in 2013 nog goed voor 4 procent van alle geactiveerde apps, dat was in 2014 al 13 procent en in de afgelopen feestdagen maar liefst 27 procent.

https://s.yimg.com/dh/ap/flurry/tumblr/ChristmasCharts_ONE.png
Bijna 50 procent geactiveerde apps zijn op iOS


Dat Apple's nieuwe iPad Pro niet het cadeau zal zijn dat het meest onder de kerstboom gevonden zou worden lag voor de hand, de prijs daarvan maakt die waarschijnlijk eerder de aanschaf voor de serieuze pro, die zo'n tablet echt nodig heeft. Flurry's cijfers bevestigen dat, de iPad Pro scoort tijdens deze feestdagen minder dan één procent van de geactiveerde devices.

Amazon presenteerde trouwens ook al hun lijst van de best verkopende artikelen tijdens de feestdagen, en daarbij valt ook wat op. Want in de categorie Home Audio zien we op nummer één de Jensen JTA-230 3-Speed Stereo draaitafel met ingebouwde speakers.

Kennelijk is de interesse in vinyl nog steeds groeiende, maar is de drijvende kracht niet de audiofiele luisteraar. Op plaats twee en drie staan daar trouwens de Yamaha RX-V677 7.2-channel Wi-Fi Network AV Receiver met AirPlay en de Sonos Play:1 2-Room Streaming Music Starter Set Bundle, dus de digitale luisteraar koopt ook nog steeds veel bij Amazon.



Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Bijna 50 procent geactiveerde apps zijn op iOS
29 december 2015 - 18:44    reactie #1
geplaatst door: Jules
Zou het alleen om 'activations' van apparaten bij providers van een mobiele aansluiting zijn? Dan is de lage score van de iPad Air + iPad Pro te verklaren door het feit dat mensen 1. vaak een Wifi-only model kopen en 2. als ze een apparaat met een 4G-antenne kopen, ze meestal niet direct een abonnement erbij afsluiten.