
Bloomberg: Microsoft wilde in 2020 Bing aan Apple verkopen (Upd.)
Terwijl Apple’s senior vice president of Services Eddy Cue deze week in de rechtbank moest getuigen over de redenen waarom bij Apple de standaard zoekmachine altijd Google is, zoals in
dit nieuwsbericht hier op MacFreak al te lezen was, komt er nog meer interessant nieuws hierover naar buiten.
Want
volgens bronnen van Bloomberg zouden er in 2020 gesprekken zijn geweest tussen Microsoft en Eddy Cue over een overname van
Bing.

Bloomberg: Microsoft wilde in 2020 Bing aan Apple verkopen (Upd.)
Het idee was dat Apple dan een eigen zoekmachine zou hebben, en zo de privacy daarvan compleet in eigen hand zou krijgen. Maar deze gesprekken zouden nooit veel verder zijn gegaan dan kijken of er interesse was. Niet alleen werd er al veel geld aan Google verdiend terwijl Apple de stappen voor de privacy nam door Safari op dat gebied steeds meer aan te passen en te verbeteren, ze vonden Bing ook simpelweg niet goed genoeg.
Marktaandeel Inmiddels is het marktaandeel van Microsoft’s Bing zoekmachine trouwens wel
iets gestegen, dat komt vooral doordat het bedrijf fors heeft geïnvesteerd in een partnerschap met OpenAI en sindsdien deze chatbot meer in de eigen zoekmachine heeft geïntegreerd.
UpdateOndertussen komen er
meer details naar buiten over de pogingen die Microsoft zou hebben ondernomen om Bing aan Apple te verkopen. Daarin wordt Apple’s senior vice president of Services Eddy Cue geciteerd:
Microsoft search quality, their investment in search, everything was not significant at all. And so everything was lower. So the search quality itself wasn’t as good. They weren’t investing at any level comparable to Google or to what Microsoft could invest in. And their advertising organization and how they monetize was not very good either.
Onze vertaling:
De zoekkwaliteit van Microsoft, hun investering in zoeken, was was allemaal helemaal niet belangrijk. En dus was alles lager van niveau. Dus de zoekkwaliteit zelf was niet zo goed. Ze investeerden niet op een niveau dat vergelijkbaar was met Google of met wat Microsoft kon investeren. En hun advertentie-organisatie en hoe ze geld verdienden was ook niet erg goed.
#Microsoft