
Veel serieuze interesse voor alle nieuwe iPhone modellen
In de aanloop naar de presentatie van nieuwe iPhone-modellen heeft onderzoeksbureau
Fluent gekeken hoe 2.117 volwassenen in de VS dachten over de aanschaf van hun volgende telefoon.
Daarbij
bleek dat 34 procent een iPhone hebben, Samsung en LG volgde met respectievelijk 26 en 14 procent, met daarbij nog eens 14 procent die Android telefoons hebben van een van de andere merken die op de markt zijn. Verder had 2 procent een Windows Phone, de rest zou een andere soort smartphone, of helemaal geen smartphone in hun bezit te hebben.

Van de mensen met een iPhone willen maar liefst 79 procent weer een iPhone, dat is een stuk hoger dan bij de mensen met een Samsung of een LG, die kwamen op 63 en 39 procent. Van de gebruikers van Samsung telefoons wilde 10 procent over naar een iPhone, bij LG was dat 13 procent.
Er werd ook gevraagd naar de interesse voor de nieuwe 'iPhone Pro', daarbij bleek maar liefst 40 procent van de de mensen die van plan zijn om een iPhone te gaan kopen serieuze interesse te hebben voor het nieuwe vlaggenschip van Apple. Dit was ondanks dat er een hogere prijs voor dit model verwacht wordt, dat werd niet als een bezwaar gezien.