geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/iPadPro-9,7inch-icoon.jpg
Apple reageert op probleem iPad Pro 9,7-inch met iOS 9.3.2 (Upd.)
Eergisteren kwam de iOS 9.3.2 update uit, en in het nieuwsbericht daarover kon je al lezen dat de update voor gebruikers van een 9,7-inch iPad Pro een extra risico betekende. Want bij sommige mensen liet deze update hun iPad Pro helemaal vastlopen, met een error 56, een Herstel vanuit iTunes hielp dan ook niet meer.

Inmiddels heeft Apple gereageerd, en in die reactie kunnen we lezen dat het om een erg klein aantal mensen gaat en dat als jij er daar één van bent dat je dan contact moet opnemen met Apple Support.
Citaat





Dat "a small number of reports" is natuurlijk een schrale troost als jij net degene bent die dit meemaakt. Want dat betekent voor het moment waarschijnlijk dat je op een oplossing moet wachten, en dat je jouw iPad Pro tot die oplossing er is niet kan gebruiken.

Want in eerste instantie wisten ze er bij Apple Support ook geen raad mee, of dat inmiddels wel zo is, dat is nog niet bekend. Waarschijnlijk komt Apple binnenkort met een aangepaste update (iOS 9.3.2.1?), hopelijk komt die snel, of is er al voor die tijd een oplossing voor de mensen die op dit moment met een onbruikbare iPad Pro zitten.


Update: Apple heeft inmiddels de iOS 9.3.2 update voor de iPad Pro 9,7 inch helemaal teruggetrokken, dus als je die er nog niet op hebt gezet dat zal je ook geen melding meer krijgen dat die er is, en als je met Software Update zoekt zal je 9.3.2 dus ook niet vinden.

Het lijkt voor de hand te liggen dat Apple binnenkort met een nieuwe versie voor de 'kleine' iPad Pro zal komen, als dat zover is dan is dat natuurlijk op MacFreak te lezen.




Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: WaltervandeMeer
De oplossing is dan om die mensen een wél goed werkende iPad te geven en de kapotte iPad in te nemen als testmateriaal. Veruit de meeste 9,7" iPad Pro's zullen immers nog nagelnieuw zijn.
geplaatst door: GeorgeM
Daar zit wel wat in, dan kunnen ze die daarna (als ze weer goed werken) als refurbished verkopen.
geplaatst door: odo
Ik heb dan wel de 12.9 pro, maar ik stel deze update nog even uit. Te belangrijk voor mijn werk om nu in de problemen te komen. Vanuit APple in ieder geval nog geen duidelijkheid waar het probleem precies vandaan komt dus of ook de 12.9 getroffen kan worden is mij nog niet duidelijk.
geplaatst door: Robert
@ odo: lijkt mij erg verstandig, better safe than sorry...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
geplaatst door: de Redactie
Er is een update bij dit nieuwsbericht gezet.
geplaatst door: Sarah
Ik heb (had) reeds de update gedaan op mijn iMac Pro 9,7"
Dit is zonder problemen verlopen en tot op vandaag niets gemerkt van vastlopers ... ect.

 :wink:
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
geplaatst door: VwVanFan
Het lijkt me dat de update toch hardware gerelateerd is.
Apple gebruikt onderdelen van verschillende vendors in zijn
producten,en misschien ligt hier de oorzaak?

 :dontgetit:
geplaatst door: GeorgeM
+1 voor VwVanFan, want ik denk precies hetzelfde.

Maar tegelijkertijd neem ik aan dat Apple zelf de verschillende variaties zelf in huis heeft en die allemaal test. Tenminste, ik mag hopen dat dit zo is.  :cool:
geplaatst door: VwVanFan
Ik heb net mijn 12.9 laten updaten,niks aan de hand gelukkig.
Ik kreeg wel de melding dat er een update voor de Logitech Create is.
Heb die echter nog niet kunnen vinden.

 :cool: