
Daten gaat beter met Apple-devices in beeld
Dat Apple’s devices tot op zekere hoogte ook statussymbolen zijn is allang bekend, en bij de marketing houdt Apple daar ongetwijfeld ook rekening mee. Maar volgens mij wordt zelden of nooit gemeten wat voor invloed dat in de praktijk kan hebben.
In dit geval heeft
Comparemymobile.com dat
wel gedaan, die hebben foto’s op dating-sites waarbij tech-devices als smartphones, smartwatches en draadloze oortjes te zien waren met elkaar vergeleken. En daaruit blijkt dat een zichtbare iPhone, Apple Watch of AirPods allemaal een positief effect hebben, terwijl een telefoon van Google, Sony of Huawei in beeld juist een negatief effect laat zien. En de verschillen zijn zo groot dat ze beslist effect zullen hebben.

Daten gaat beter met Apple-devices in beeld
Om te beginnen de positieve invloed van zichtbare Apple-devices:
- iPhone: + 76 procent
- Apple Watch: + 61 procent
- AirPods: + 41 procent
En dan de devices die negatief scoorden:
- Google: - 10 procent
- Sony: - 14 procent
- Huawei: - 23 procent
- OnePlus: - 30 procent
- BlackBerry: - 74 procent
Voor de volledigheid: er was één merk dat ook een positief effect liet zien, en dat was Samsung. Maar daarbij was het effect een stuk lager dan dat van een iPhone (voor Samsung was het +19 procent).
#iPhone #AppleWatch #AirPods