
De Apple Watch laat nog steeds een stijgende lijn zien
Apple geeft al een tijd geen cijfers meer voor de Apple Watch, deze valt sinds een paar jaar in de categorie Wearables, Woning en accessories. Dus kijken we van tijd tot tijd naar wat de onderzoekbureau’s hierover melden, nu is dat Counterpoint Research.
Hun
rapport over het derde kwartaal van dit jaar laat zien dat vooral de goedkopere Apple Watch SE zorgt voor veel verkopen.

De Apple Watch laat nog steeds een stijgende lijn zien
klik of tap voor een grotere versie
Voor Apple betekende de groei van 7 procent vergeleken met het jaar daarvoor het beste derde kwartaal voor de Apple Watch tot nu toe. Extra opvallend omdat de nieuwe Apple Watch Series 9 en de tweede generatie Apple Watch Ultra allebei iets later uitkwamen, vergeleken met voorgaande jaren.
De goede cijfers kwamen vooral door het succes van de tweede generatie Apple Watch SE, deze kwam al in september 2022 uit.
De hele markt groeide trouwens met 9 procent, waardoor het percentage van Apple in het grafiekje hierboven zowel links als rechts afgerond op 45 procent uitkomt. Daarbij gaat het trouwens om de wat duurdere watches, waarbij het mogelijk is om apps te installeren. Goedkopere versies zonder die mogelijkheid zijn daarin dus niet meegeteld.
#AppleWatch