
iPhone steeds populairder onder jongeren
Nederland is lang ‘een Samsung-land’, het Zuid-Koreaanse merk heeft hier al lang een opvallend groot marktaandeel. Maar Apple is onder jongeren steeds verder aan het inlopen, geval, waardoor het marktaandeel in die groep op dit moment al
op 60 procent staat.
Dat betekent ook dat het marktaandeel van de iPhone bij jongeren tussen de 16 en 24 steeds verder aan het oplopen is, want vier jaar geleden was het iets meer dan 50 procent binnen deze leeftijdsgroep die een iPhone had. Op dat moment was het marktaandeel voor Samsung onder jongeren nog 29 procent, inmiddels is dat gedaald naar 23 procent.

iPhone steeds populairder onder jongeren
Ook in de groep erboven, 24 tot 35 jaar, is Apple populairder dan Samsung. Over de hele bevolking gemeten heeft Samsung nog een marktaandeel van 43 procent, maar we weten allemaal dat de jeugd de toekomst heeft.
Het marktaandeel van Samsung wordt op dit moment dan ook vooral op dezelfde hoogte gehouden door de groep vanaf 35 jaar.
Nog meer ruimte voor groeiVoor Apple is er trouwens nog een boel ruimte om te groeien, in de VS heeft inmiddels
87 procent van de teenagers een iPhone (en ongeveer een derde heeft een Apple Watch). In 2012 had ongeveer 40 procent van de teenagers daar een iPhone, in de afgelopen tien jaar is dat in de VS dus meer dan verdubbeld.

iPhone steeds populairder onder jongeren
#iPhone