
De Get a Mac campagne viert zijn 10-jarige verjaardag
In september 2005 gaf Steve Jobs het reclamebureau van Apple (TBWA\Chiat\Day) de opdracht voor een campagne waarin duidelijk moest worden hoeveel beter de Mac is dan een PC. Het proces bleek niet gemakkelijk: pas zeven maanden later en ontelbare ideeën verder ontstond de Get a Mac campagne, waarin de Mac en de PC werden vertolkt door acteurs, respectievelijk Justin Long en John Hodgman.
Deze campagne wordt nog steeds door veel mensen gezien als de beste die Apple ooit heeft gehad, niet mis, want Apple heeft meerdere campagnes gehad die veel indruk hebben achtergelaten. Voorbeelden zijn de de 1984 commercial en de Think Different campagne.
De tweede video is de versie met de stem van Steve Jobs, dat is niet de versie die naar buiten werd gebracht, de verteller
was acteur Richard Dreyfus.
Inmiddels is het 10 jaar nadat de eerste Get a Mac commercial op televisie te zien was, ter ere daarvan kan je
op deze pagina lezen over hoe deze campagne tot stand kwam, hoe het was om er aan te werken en nog veel meer. Een voorbeeld: de teller van de commercials die naar buiten zijn gekomen staat op 66, terwijl er in totaal maar liefst 322 geschoten zijn.
Hieronder de beste 10 Get a Mac commercials, met daaronder, voor de liefhebber, alle 66 achter elkaar.