geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/iPhoneXrBlauw-icoon.jpg
De iPhone Xr verkoopt erg goed in Noord Amerika
Vanaf het begin was het duidelijk dat de iPhone Xr een hit zou kunnen zijn. Niet alleen omdat de Xs voor veel mensen buiten hun budget ligt, de Xr mist weinig (Force Touch en een tweede lens), terwijl het LCD scherm indrukwekkend bleek te zijn en de camera bij weinig licht zelfs beter presteert.

Maar omdat Apple tegenwoordig niet meer als enige de cijfers uitsplitst, moeten we we het doen met de cijfers van Canalsys. Dat trouwens een goede reputatie heeft, en niet onder vuur ligt voor het uitbrengen van cijfers die helemaal niet  blijken te kloppen, zoals bij IDC wel het geval is. De resultaten van het onderzoek laten trouwens ook zien dat de markt voor smartphones ook in Noord Amerika behoorlijk gekrompen is, in het afgelopen jaar werden er 18 procent minder verkocht dan in dezelfde periode het vorig jaar.

https://www.canalys.com/static/campaign/135/new-slide.jpg
De iPhone Xr verkoopt erg goed in Noord Amerika


Apple verkocht in het eerste kwartaal 14,6 miljoen iPhones in deze markt. Dat was een daling van 19 procenten maar nog altijd goed voor 40 procent van het geheel. Daarbij hielpen kortingen van providers en aanbiedingen voor wat oudere modellen (zoals de iPhone 6s en 7), en de nadruk die steeds meer gelegd wordt op de mogelijkheid om je oude iPhone in te ruilen bij Apple zelf.

Canalys Research Analyst Vincent Thielke zei het volgende specifiek over Apple:

Citaat
Apple’s fall in Q1 followed particularly high shipments of flagship iPhones in the previous quarter. But there was a disconnect between channel orders and consumer demand, which then caused early shipments in Q1 to be challenging for Apple.

But moving into March, we did see an uptick in iPhone XR shipments, an early sign that these challenges may be starting to ease at home. Apple has shown how vital trade-ins have become by moving the mechanism to the front and center of its ordering process, and it now frequently uses the net price in its flagship iPhone marketing. The momentum of trade-in promotions in Q2 and Q3 will determine the extent to which Apple can counter negative market forces, such as longer device lifecycles.

But the key challenge in coming months remains that its latest iPhones are just not different enough, though new ones are on the way. For its performance to improve in 2020, Apple will need to emphasize radical new features that are most likely to impress consumers.

In het overzicht hieronder is te zien hoe de verschillende grote aanbieders het deden in Noord Amerika in het afgelopen kwartaal.

https://www.canalys.com/static/campaign/135/table.png
De iPhone Xr verkoopt erg goed in Noord Amerika




Maandelijks trekt MacFreak meer dan 75.000 bezoekers, die hier gemiddeld ruim 4 minuten zijn. Al deze mensen zijn te bereiken door onder andere sponsoring, advertenties of pagelinks; de mogelijkheden daarvoor zijn op deze pagina te vinden.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.