+1 voor @Boiing. Zal noodzakelijk zijn, maar erg knullige communicatie. Ben ook benieuwd naar de ‘kruisbestuiving’ hiervan naar het Macfreak forum. Aan de leden zal het niet liggen, maar of ik mij thuis voel bij deze gang van zaken én houding… ???
@boiing: wat ik daar schreef was op dat moment waar, we zijn daarna overgegaan van een VOF naar een BV.
Twee jaar Apple garantie is betrekkelijk en geldt alleen voor consumenten (natuurlijke personen) en niet voor bedrijven.https://www.apple.com/legal/warranty/docs/Belgium_Dutch_Statutory_Warranty.pdfEn alleen binnen Europa.
Dus wat zou ik nu concreet moeten doen als één van mijn recent aangekochte Apple producten binnen de 2 jaar defect gaat?
@ boiing: Upgreatest en de MacFreak Shop zijn altijd twee compleet verschillende bedrijven geweest, ik kan jouw samenvatting dan ook niet onderschrijven. Ik heb bijvoorbeeld erg veel werk voor de MacFreak Shop gedaan, maar nog nooit iets voor Upgreatest.
@boiing: ik weet niet wat je met 'fysiek gerund' worden bedoeld, en ook niet of dat belangrijk is. De MacFreak Shop en Upgreatest zijn altijd twee aparte bedrijven geweest. Dat was zo, en is nog steeds zo.
@boiing: waarom gaat het om wie, het gaat toch om welke winkel het afhandelde?
@Welldone: Als een aankoop in de MacFreak Shop gerepareerd moest worden (zelden of nooit gebeurd) dan werd dat door de MacFreak Shop gedaan. Als er een reparatie aan Upgreatest opgestuurd is geweest dan is die door Upgreatest uitgevoerd, die twee zijn altijd gescheiden geweest. Kan dat volgens mij niet anders of beter uitleggen.
Je verschuilt je achter rechtspersonen. Een 'winkel' zijn mensen, en dat zijn er maar twee hier. In dit geval Martijn van Tillo en jij.
Je gaat niet in op de inhoud over de klanten die jullie teleurstellen.
Alsof er een aparte 'MacFreak Shop' was met een eigen pand en een reparatie-afdeling, kom op zeg. Is de 'MacFreak shop' (het pand en het 'losstaande bedrijf') dan failliet gegaan?
Of is slechts de BV op papier opgeheven? Een open verhaal en eerlijkheid duurt het langst denk ik.
Ik haak af, succes met het forum!
Dat zou ik eeuwig zonde vinden.
Er was geen reparatie-afdeling van de MacFreak Shop, dat is ook nooit gepretendeerd.
@Welldone: Als een aankoop in de MacFreak Shop gerepareerd moest worden (zelden of nooit gebeurd) dan werd dat door de MacFreak Shop gedaan.
… terwijl er wel veel werd beloofd minder dan 3 jaar geleden inclusief de '3 jaar garantie!' reclame.
Als een aankoop in de MacFreak Shop gerepareerd moest worden (zelden of nooit gebeurd) dan werd dat door de MacFreak Shop gedaan. Als er een reparatie aan Upgreatest opgestuurd is geweest dan is die door Upgreatest uitgevoerd, die twee zijn altijd gescheiden geweest.
@nnsa: ik hoop van niet. Want er zijn nog steeds aardig wat mensen waarvoor MacFreak meest waardevolle plek is voor antwoorden als ze in de penarie zitten.
Ik stel dat je een rechtspersoon niet zo maar kan opheffen terwijl het verplichtingen heeft. Als er grote garantieverplichtingen aanwezig zijn dan moet je die verplichtingen desnoods afkopen voordat je je BV of NV kan sluiten. Dan komen ze dus bij een ander terecht.Maar buiten dat als de BV of NV de crediteuren niet allemaal heeft benaderd of vereffent dan is er nog het volgende:art. 23C BW21. Indien na het tijdstip waarop de rechtspersoon is opgehouden te bestaan nog een schuldeiser of gerechtigde tot het saldo opkomt of van het bestaan van een bate blijkt, kan de rechtbank op verzoek van een belanghebbende de vereffening heropenen en zo nodig een vereffenaar benoemen. In dat geval herleeft de rechtspersoon, doch uitsluitend ter afwikkeling van de heropende vereffening. De vereffenaar is bevoegd van elk der gerechtigden terug te vorderen hetgeen deze te veel uit het overschot heeft ontvangen.Oftewel BV opgeheven en centjes verdeeld over de vennoten en een gerechtigde op bijv. garantie is vergeten dan kan die claimen bij die privépersonen.