Als je gewoon je verantwoordelijkheid neemt voor maatschappelijk verantwoord ondernemen én transparant blijft, kan je gewoon een winkel én forum runnen. Of een winkel sluiten.
2 jaar geleden was het mogelijk nog te doen om een webwinkel te starten met (refurbished) Apple producten. Op het moment dat de competitie verandert en de prijzen dusdanig naar beneden haalt en onder inkoopprijs verkoopt, is daar niet tegenop te werken. Dat is vooraf niet te voorzien.
2 jaar geleden was het mogelijk nog te doen om een webwinkel te starten met (refurbished) Apple producten. Op het moment dat de competitie verandert en de prijzen dusdanig naar beneden haalt en onder inkoopprijs verkoopt, is daar niet tegenop te werken. Dat is vooraf niet te voorzien.Wanneer dan de lastige keuze gemaakt wordt dat het geen haalbare kaart meer is kun je twee dingen doen: de boel dusdanig de vernieling in helpen en mensen met schulden achterlaten of op tijd de beslissing maken om te stoppen wanneer de cijfers nog zwart zijn. In dit geval mag iedereen heel blij zijn dat de keuze gemaakt is op het moment dat er nog niemand op geld zit te wachten...Wanneer je dan de keuze moet maken om de deuren te sluiten moet je ze ook helemaal sluiten. Je kunt niet simpelweg zeggen: we verkopen niets meer omdat het niets meer oplevert maar we houden wel de deur op een kiertje voor garantiegevallen. (iets wat alleen maar geld kost)Dus ja: er kan inderdaad met 3 jaar garantie geschermd zijn, dat was wel met de condities die toen golden. Daar valt nu weinig meer over te zeggen dan "jammer maar helaas voor mij".En ja, ik val ook onder de klanten die dus geen 3 jaar (meer) krijgt op z'n nieuwe Mac. Helaas kan ik er niet wakker van liggen. Ik ga er vanuit dat mijn huidige Mac mini net zo lang mee gaat als mijn eerste MacBook (2008-2020 and counting). De zakelijke keuze kan ik heel goed begrijpen en relativeren.
En dit was echt het laatste bericht, het ga jullie goed.
Zo heeft bv @srna513006 dubbel nadeel: geen drie jaar garantie, én geen uitstekende hulp van o.a. @boiing...
Het extra jaar garantie overnemen is ook nog naar gekeken, maar dat vormt een erg groot bedrijfsrisico, en een tweede beëindiging of faillissement heeft natuurlijk ook geen kip wat aan.
Wat ik bedoelde is dat reparaties voor artikelen in de MacFreak Shop (voor zover die voor zijn gekomen, want herinner me er niet één uit de afgelopen periode) dat die dan ook door de MacFreak Shop werden afgehandeld. De paar voorbeelden die ik me herinner werden door Card op Apple garantie afgehandeld.
Als ik dit had geweten dan had ik de apparatuur niet bij jullie besteld want juist de 3 jaar garantie was de trigger om tot aankoop over te gaan.
KnipDe omzet liep alleen maar verder terug, de situatie werd onhoudbaar en de enige oplossing was de stekker er uit, of nog even door tot het faillissement. Een nog slechtere situatie. KnipWaarom we dan beschuldigd worden van onethisch handelen en dergelijke, het gaat mij de pet te boven.
Naar welke andere aanbieder zou je in die situatie naartoe zijn gegaan om wel die drie jaar garantie te krijgen..?🤔[ Ger ]
Gewoon een grote winkel waar je dus als je wilt extra garantie kan bij kopen (in mijn ogen niet noodzakelijk) en een winkel die je kunt aansprakelijk stellen na de fabrieks garantie op consumenten garantie als er grote stukken aan komen. Dan zijn de grote reparatie kosten die Apple normaal reken aanvechtbaar en is er sprake van een gedeeltelijke tegemoedkoming afhangkelijk van de leeftijd van het apparaat.
geblokkeerd
Ik zou als eigenaar van de macfreak shop gewoon gemeld hebben maanden terug dat de verkopen tegen vielen en dat het lastig zou zijn deze constructie in de lucht te houden.
Het in een keer stoppen zonder boodschap vooraf komt met name voor kopers die de dagen voor de aankondiging nog een koop hebben gedaan over als misleiding en onethisch handelen. Ik zou als eigenaar van de macfreak shop gewoon gemeld hebben maanden terug dat de verkopen tegen vielen en dat het lastig zou zijn deze constructie in de lucht te houden.