
De markt voor wearables groeit nog steeds, Apple Watch doet het goed
Dat de Apple Watch het erg goed gedaan heeft in de afgelopen maanden heb je al vaker op MacFreak kunnen lezen, bijvoorbeeld
hier en
hier. Maar cijfers geeft Apple nog steeds niet voor deze relatief nieuwe categorie, dus moeten we het doen met cijfers van derden.
Dit keer is dat marktonderzoeker IDC, dat recent een rapport over de trends in wearables
naar buiten heeft gebracht. Daarin kunnen we zien dat deze markt als geheel in het vierde kwartaal 16,9 groeide, de Apple Watch zat daar wel iets onder, maar daarvan gingen er ook 13 procent meer over de toonbank.
Fitbit is met 6,5 miljoen stuks nog steeds de meest verkochte wearable, maar daalde 22,7 procent en zou die eerste plaats binnenkort wel eens kwijt kunnen raken. Want nummer twee is Xiaomi, dat steeg met maar liefst 96,2 procent naar 5,2 miljoen stuks. Als Xiaomi dit tempo weet vol te houden dan zou Fitbit dit kwartaal op plaats twee terecht komen. Apple staat op nummer drie, volgens IDC zouden er in het afgelopen kwartaal 4,6 miljoen Apple Watches verkocht zijn.

De markt voor wearables groeit nog steeds, Apple Watch doet het goed
(klik op de afbeelding voor een grotere versie)
IDC schreef het volgende over deze goede resultaten voor Apple:
Apple Watch Series 1 and Series 2 proved to be a magnificent success for the company as it was the company's best quarter ever in the wearables market.
The lower entry price point and the inclusion of GPS on the Series 2 along with a completely revamped user interface have helped the company grow its presence.
Apple is one of the few companies that has been able to quickly refocus its watch to gain traction in the consumer market and has also been leading the charge on introducing the smartwatch category to the commercial segment.