
Apple’s wearables laten een duizelingwekkende groei zien
In de afgelopen jaren heeft Apple steeds meer wearables uitgebracht, ook onder de vlag van Beats. De eerste Apple Watch in april 2015 en in september 2016 werden de eerste AirPods uitgebracht. Volgens
onderzoek van IDC is die markt in het derde kwartaal met maar liefst 94,6 procent gegroeid.
In dat veld is Apple een grote speler, en in het afgelopen jaar alleen maar groter geworden. Waar Apple een jaar geleden in dit segment nog een marktaandeel had van 23 procent, is dat inmiddels naar 35 procent gegroeid. De 29,5 miljoen units die Apple in het derde kwartaal van dit jaar verkocht zijn maar liefst 195,5 procent meer dan de 10 miljoen in hetzelfde kwartaal een jaar geleden. Daarbij is het duidelijk dat de Apple Watch nog steeds erg goed verkoopt, maar dat het vooral de ‘hearables’ zijn die voor de meeste groei zorgen.

Apple’s wearables laten een duizelingwekkende groei zien
Die hearables zijn niet alleen de AirPods en inmiddels ook de
AirPods Pro, maar dus ook het complete programma van
Beats.
Ramon T. Llamas, research director van het Wearables Team bij IDC, vat de ontwikkeling goed samen:
Hearables have become the new go-to product for the wearables market. This began with multiple vendors removing the headphone jack from their smartphones, driving the move toward wireless headphones. It continued with hearables incorporating additional features that either augment or expand the audio experience.
In het overzicht hieronder kan je zien dat het niet alleen Apple is dat hard groeit binnen dit segment. De groei van Huawei kwam met 202,6 procent zelfs nog wat hoger uit dan die van Apple, maar die was percentueel een stuk minder spectaculair (van 5,4 naar 8,4 procent).

Apple’s wearables laten een duizelingwekkende groei zien
klik op de afbeelding voor een grotere versie#AppleWatch #AirPods #Beats