2022 was een baanbrekend jaar voor entertainment. Het afgelopen jaar heb je waarschijnlijk een nieuwe app, een nieuw liedje, een nieuw tv-programma, een nieuwe film of een nieuw spel ontdekt. Een ervaring die je aan het lachen maakte, je iets nieuws leerde of je hielp de wereld op een nieuwe manier te zien - waardoor je die met anderen wilde delen.Het is opmerkelijk hoeveel geweldige content binnen handbereik is; het bewijs van het buitengewone werk van makers wereldwijd. Nooit eerder hadden we direct toegang tot meer originele filmseries, meer boeiende films, meer wereldwijde muziek, meer creatieve apps, meer essentiële journalistiek en meer meeslepende games en sport - waar je ook bent, op al je favoriete apparaten.Bij Apple hebben we het voorrecht om samen te werken met allerlei soorten makers, en producten en diensten te ontwikkelen die nog meer creativiteit mogelijk maken. Het is altijd onze missie geweest om het leven van mensen te verrijken en de wereld beter achter te laten dan we hem aantroffen. Het vereist dat we bij alles wat we doen uitgaan van onze waarden. Wij geloven dat onze producten en diensten voor iedereen gemaakt moeten zijn. Wij geloven dat privacy een fundamenteel mensenrecht is en dat onze hoogste verplichting aan onze klanten veiligheid is. We geloven dat een cultuur waarin iedereen erbij hoort innovatie kan stimuleren, en dat we moeten opkomen voor de verandering die we in de wereld willen zien.Toen we een paar jaar geleden met Apple TV+ begonnen, deden we dat om verhalen te vertellen die onze bredere menselijkheid weerspiegelen. En of CODA nu de Oscar voor Beste Film won of Ted Lasso meerdere opeenvolgde Emmy's won voor Beste Komedie, we hebben op zoveel manieren de bevestiging van de reden gezien voor dit soort verhalen en dat er een sterk verlangen is naar meer.En geloof me: Er komt nog veel meer. Momenten om naar uit te kijken, van te genieten en over na te denken. Momenten waarop we opspringen van opwinding of op het puntje van onze stoel zitten, of waarop we willen opstaan en dansen. Momenten die blijvende herinneringen kunnen creëren en ons dichter bij elkaar brengen.- Eddy Cue, senior vice president Services van Apple
...zijn gedachten en ideeën...
En wat is daar mis mee ?
...een essay of open brief waarin de gedachten en het beleid van het bedrijf uitgelegd worden...
...zijn gedachten en ideeën over Apple’s Services en het beleid daaromheen...
Apple TV+ heeft nauwelijks content ingekocht, maar maakt bijna alles in eigen beheer. Daardoor kan het een constante kwaliteit aanbieden die volgens mij tot nu toe niet bij een andere streaming-dienst te vinden is.
k denk dat, wanneer je zou willen, met inkoop een constantere kwaliteit kunt krijgen omdat het aanbod veel groter is.
Maar wel allemaal tomatensoep van Apple, hè. TV met maar één zendgemachtigde, de Bijbel met maar één evangelie. Als dat je voorkeur heeft …… En veel gevarieerder, en dus veel interessanter. Maar daar is Apple niet echt in geïnteresseerd. Alles wat niet een massa-publiek aanspreekt, wordt consequent terzijde gelaten.
… Dat lukt (inderdaad helaas) niet met arthouse films. Anderzijds weet ik vrijwel zeker dat daar eveneens over is nagedacht … .
Dat bleek laatst nog toen die hoge manager die het huidige Apple Center in Cupertino uit de grond heeft gestampt [ik ben zijn naam vergeten], in een onbewaakt moment iets zei over zijn voorkeur voor dames met dikke tieten, of iets dergelijks.
Apple's aanbod zal, hoe gevarieerd ogenschijnlijk ook, in ideologische zin altijd 'middle of the road' blijven.
En Severance ken ik niet, maar blijkens wikipedia "The film ... poachers". En ook dat is absoluut niet wat ik bedoel.
Dat lijkt me aantoonbaar niet waar, tussen de content van Apple TV+ zijn pareltjes te vinden die je ergens niet tegen zal komen.
...tussen de content van Apple TV+ zijn pareltjes te vinden die je ergens niet tegen zal komen...
Maar Westworld, Chernobyl, Better Call Saul, Handmaids Tale, the Mandalorian, Stranger Things etc zijn van het zelfde niveau of zelfs nog beter.
De serie Severance wordt gezien als een kritiek op het werkklimaat in corporate Amerika. Ik weet niet of dit onder jouw definitie valt, Timotheus.
Misschien tijd voor een alternatief voor Apple zoals deze uitgeverij?
En we hebben behoefte aan mensen die minder vluchtig denken en doen.