
Vrouw met iPhone is grootste modeshopper
Het is iets wat al langer bekend is, producten van Apple worden vooral gebruikt door de hogere lagen van de bevolking, zowel wat inkomen als wat opleiding betreft. Dat is voor de iPhone ook het geval, en wordt nog eens bevestigd door een nieuw
onderzoek dat dit nog eens bevestigt.
Dit onderzoek laat zien dat 43 procent van de mobiele bezoekers in Nederland gebruik maakt van een iPhone. Kijk je naar de groep met grote interesse in luxe modeartikelen, dan zien we dat het maar liefst 75 procent is. Kijken we alleen naar vrouwelijke gebruikers dan komen we nog wat hoger uit, maar liefst 76,4 procent doet dat met een iPhone.
Het gebruik van de mobiele telefoon zit sowieso nog steeds in de lift, en heeft de desktop en tablets allang voorbij gestreefd. Maar voor shopping zijn nog grote regionale verschillen te zien. Zo worden in Noord-Holland en Zuid-Holland inmiddels 69% van de kledingaankopen vanaf een mobiele telefoon gedaan, maar in Zeeland is dit minder dan de helft en bij de Friezen ligt het percentage bestellingen vanaf een desktop 77 procent hoger dan in Noord-Holland.
Hieronder een aantal uitkomsten van dit onderzoek in één afbeelding, door er op te klikken kan je die eventueel nog wat groter bekijken.

Vrouw met iPhone is grootste modeshopper