
‘F1 The Movie’ is uit, maar heeft ook voor ophef gezorgd (Upd.)
Apple zet duidelijk erg groots in op ‘F1 The Movie’, die wordt wereldwijd uitgebracht met een grote campagna, inclusief posters op straat en zelfs
een persbericht van Apple (dat laatste trouwens niet in het Nederlands). Je zou denken dat dit een inkop-moment is, waarbij er geen ophef zou ontstaan.
Het tegendeel is gebeurd, want Apple maakte er reclame voor in App Store, Apple Wallet, Apple Sports, Apple Podcasts, iTunes Store en natuurlijk de Apple TV app.
Als je goed kijkt naar dat lijstje dan zie je daar iets tussen staan waarvan je niet zou verwachten dat daarin een reclame te zien zou zijn:
Apple Wallet. Zoals je hieronder kunt zien ging dit gepaard met de mogelijkheid om korting op de kaartjes voor deze film te krijgen, waarschijnlijk de reden dat Apple bij de eigen Wallet-app uitkwam.
https://x.com/ParkerOrtolani/status/1937551035825807545In de film speelt Brad Pitt de hoofdrol van een F1-coureur die in de jaren 90 een aanstormend talent was, totdat een ongeluk op het circuit bijna een einde maakte aan zijn carrière. Dertig jaar later wordt Pitt uitgenodigd om deel te nemen aan het F1-team van een voormalige teamgenoot, in een laatste poging om het team te redden en de beste ter wereld te worden. Een klassiek underdog-verhaal dus.
Maar een reclame daarvoor in Wallet lijkt erg ongelukkig, want juist daarin verwacht je bescherming van je privacy. Dat Apple deze reclame naar iedereen in de VS stuurde maakt daarbij niet uit, iemand die net naar een formule-1 race zit te kijken zal vast het gevoel krijgen dat er gespioneerd wordt.
In iOS 26 krijgen we trouwens de mogelijkheid in Instellingen om de Berichtgeving (Notifications) van de Wallet-app precies zo in te stellen als jij wilt, maar die versie van het besturingssysteem is nog niet klaar, en nog niet uit, voor het grote publiek.
met dank aan forumlid ‘puk1980’, die dit als eerste melddeUpdateApple heeft hoog ingezet bij deze film, het budget zou ruim 200 miljoen dollar bedragen en de distributie-kosten inmiddels de 50 miljoen al zijn gepasseerd. De verwachting
is nu dat op de helft van deze maand de 300 miljoen wordt aangetikt, waarmee deze film dus winstgevend zal zijn. Dat mag ook wel, want de vorige twee grootste Apple TV+ releases (Ridley Scott’s Napoleon en Martin Scorsese’s Killers of the Flower Moon) maakten geen winst.
Ook nog interessant is om te zien en lezen dat Apple
een camera speciaal voor deze film ontwikkelde om beelden vanuit de cockpit te kunnen maken, waarbij de sensor van een iPhone en een A-chip van Apple zelf werden gebruikt.
.gif)
‘F1 The Movie’ is uit, maar heeft ook voor ophef gezorgd (Upd.)