
Gaat het Apple Car project plotseling een andere richting op?
Ongeveer 2 maanden geleden kon je hier
al lezen dat Doug Field na een overstap van Apple naar Tesla inmiddels weer bij Apple terug was. En dat hij het team dat werkt aan Apple Car, project Titan, behoorlijk aan het reorganiseren was, maar liefst 200 mensen zouden daarvan vertrokken of overgeplaatst zijn.
Daarbij leek de focus bij Apple steeds meer te liggen op de software om een zelfrijdende auto mogelijk te maken, door een nieuwe overstap van Tesla naar Apple komt dat laatste nu op losse schroeven te staan. Dit keer is het Michael Schwekutsch die is overgestapt, die was Vice President Engineering bij Tesla en had daar de leiding over het team dat zich bezighoudt met de aandrijving (powertrain). Maar als Apple alleen met software bezig is, waarom zou het dan een expert op dit gebied nodig hebben?

Gaat het Apple Car project plotseling een andere richting op?
Daarbij gaat het niet alleen om Michael Schwekutsch, tegelijkertijd zou er nog een aantal mensen de overstap van Tesla naar Apple
gemaakt hebben, waardoor het op zijn minst duidelijk wordt dat Project Titan beslist niet afgeschreven is binnen Apple, integendeel.
Terwijl dit project in het begin vooral op het maken van een auto was gericht leek daar afgelopen tijd dus steeds meer de nadruk op software te liggen. Door dit nieuws lijkt het er behoorlijk op dat de cirkel rond is, en het project inmiddels weer bij het ontwikkelen van een fysieke auto is aangeland.
met dank aan forumlid 'VwVanFan', die dit nieuws als eerste melddeMaandelijks trekt MacFreak bijna 70.000 bezoekers, die hier gemiddeld 5 minuten zijn. Al deze mensen zijn te bereiken door onder andere sponsoring, advertenties of pagelinks; alle mogelijkheden daarvoor zijn op deze pagina te vinden.