
Gelekt document over de garantie van iPhones
Buiten het consumentenrecht van de verschillende landen garandeert Apple sowieso alle apparaten voor een jaar, natuurlijk buiten de dingen die bij voorbaat uitgesloten worden. Bij dat laatste gaat het vooral om schadelijke invloeden van buitenaf, denk aan schade van door bijvoorbeeld vallen of water, het zelf openmaken of service door andere partijen dan Apple zelf.
Maar wat er precies wel gedekt wordt is niet altijd even duidelijk, vooral als het gaat om twijfelgevallen. Dat laatste is moeilijk vooraf te zeggen, want daarbij zal vaak de beoordeling van de medewerker waar je mee te maken hebt veel weging geven. Maar inmiddels is er een document van Apple zelf, van maar liefst 22 pagina's,
gelekt, wat daarvan naar buiten is gebracht kan je hieronder zien.

Volgens medewerkers van Apple zelf zou dit document niet meer dan een richtlijn zijn, ook zij zeggen dat het vooral de persoonlijke beoordeling van geval tot geval zwaar meetelt. Maar wij hopen toch dat het hele document binnenkort naar buiten komt, het geeft ons als consumenten in lastige gevallen mogelijk ook wat meer poten om op te staan.
Mocht dat hele document inderdaad naar buiten komen, dan kan je dat tegen die tijd natuurlijk op MacFreak lezen.

(klik op de afbeeldingen voor een grotere versie)