
Gelekte versie iOS 14 laat iets zien van waar Apple mee bezig is
Josh Constine werkte vroeger bij TechCrunch en is tegenwoordig
Principal and Head of Content bij SignalFire. Dat betekent eigenlijk dat hij zich niet meer zoveel met nieuws bezighoudt, maar het bloed kruipt gelukkig kennelijk toch waar het eigenlijk niet meer gaan kan.
Goed nieuws voor ons, daardoor kunnen we meekijken naar wat Apple van plan is op het gebied van Augmented Reality (AR) in iOS 14. Apple zou daarin een nieuwe AR-app lanceren, die op dit moment Gobi heet en onderstaand icoontje gebruikt. Deze app zal waarschijnlijk gebruikt gaan worden voor een AR promo-actie samen met Starbucks, waarvoor in iOS 14 ook al een QR-code te vinden is. Verder vond hij een link naar een pagina op Apple’s site met “retail-compare” op het eind, maar die link werkt
op dit moment niet.

Gelekte versie iOS 14 laat iets zien van waar Apple mee bezig is
Ook vond hij nog veel QR-codes, waarin kleurrijke die kennelijk speciaal door Apple gemaakt zijn. Waarmee nog eens aangetoond wordt dat dit soort dingen beter ontworpen kunnen worden in een proces waar ook designers betrokken zijn, want ze zijn oneindig veel mooier dan die ontzettend lelijke standaard QR-codes.
In de video hieronder is nog veel meer te zien, zoals een 3D versie van Apple’s regenboog-logo bij het opstarten van de Find My-app, en de geluidjes die te horen zijn als je opzoek bent naar AirTag.
Wil je nog meer hierover lezen, in
dit artikel van Josh Constine zijn nog veel meer kleine details te vinden.
#iOS