
Het gaat erg goed met de Apple Watch in de VS
Omdat de Apple Watch het eerste compleet nieuwe device is dat onder CEO Tim Cook werd uitgebracht is daar nog altijd extra aandacht voor. De mensen die niet geloofden dat Apple zonder Steve Jobs kon voorspelden dan ook al snel dat de Apple Watch een flop zou gaan worden.
De data die sindsdien naar buiten is gekomen laat het tegendeel zien, zoals dit net gepubliceerde
onderzoek van The NDP Group. Dat maakt duidelijk dat de markt voor smartwatches in de VS inmiddels gedomineerd wordt door Apple, Samsung en Fitbit, die zijn met zijn drieën goed voor 88 procent van de markt terwijl Apple de duidelijke marktleider is. In deze markt werd er in het afgelopen jaar 51 procent meer aan smartwatches uitgegeven, goed voor 61 procent meer verkochte smartwatches.

Het gaat erg goed met de Apple Watch in de VS
Waar in december 2017 nog 12 procent van de mensen een smartwatch hadden is dat inmiddels 16 procent. Daarbij zit de groei vooral in die groep van mensen tussen 18 en 34 jaar, inmiddels hebben in de groep al 23 procent een smartwatch. De verwachting is dat de gezondheidsfuncties van met name de Apple Watch 4 de verkopen van smartwatches nog verder zullen gaan opstuwen, en dan vooral bij oudere mensen.
Maar het zijn niet alleen fitness en gezondheid die een smartwatch aantrekkelijk maken, zo laat bijvoorbeeld 15 procent van de gebruikers weten dat ze hun smartwatches gebruiken voor het bedienen van geautomatiseerde dingen binnen het huis.
Maandelijks trekt MacFreak meer dan 60.000 mensen die hier gemiddeld 5 minuten zijn. Als je die allemaal wilt bereiken door sponsoring, advertenties of pagelinks, alle mogelijkheden daarvoor zijn op deze pagina te vinden.