geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Microsoft-Logo-Nieuw-2012.jpg
Hoe Microsoft ons wil overtuigen dat de Surface Pro de betere keuze is
De tijden van Microsoft vs. Apple leken al ver achter ons, maar bij Microsoft waren ze kennelijk in een nostalgische bui: in een nieuwe commercial vergelijken ze letterlijk een Surface Pro 7 met een iPad Pro. Waarmee natuurlijk bevestigd wordt dat het Apple is dat hier de standaard zet.

En neem dat ‘vergelijken’ vooral niet al te letterlijk, in 30 seconden laat een puber ons zien dat de Surface Pro een ingebouwde standaard heeft, dat het toetsenbord van Apple zwaarder is, dat de Surface Pro meer aansluitingen heeft en dat het een ‘full computer’ is, terwijl de iPad Pro ‘alleen maar’ een tablet zou zijn. Maar zien is beter dan geloven, hieronder kan je deze nieuwe commercial van Microsoft zelf zien.


De allergrootste vraag is waarschijnlijk waarom we een puber zien als presentator in dit filmpje. De kans dat iemand dit ziet en op basis hiervan beslist om een Surface Pro 7 te kopen in plaats van een iPad Pro lijkt gelijk aan nul, maar wie weet.

Ondertussen hebben ze een punt bij Microsoft, het Magic Keyboard van Apple is inderdaad zwaar, en trouwens ook niet bepaald goedkoop. Maar vriend en vijand zijn het er wel over eens dat dit het beste toetsenbord is voor een tablet op de markt, en de manier waarop het een iPad voor je in de lucht laat ‘zweven’ krijgt niet voor niets ook erg veel handen op elkaar.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.iPadAirMagicKeyboardApplePencil.jpg
Hoe Microsoft ons wil overtuigen dat de Surface Pro de betere keuze is


En dan hebben we het nog niet eens gehad over de andere (lichtere) toetsenborden die er voor de iPad Pro zijn, de ongelofelijke lage reactiesnelheid van de Apple Pencil, waardoor je geen vertraging voelt, etc. etc.



 #Commercial #iPadPro #Microsoft
Je product of dienst op MacFreak onder de aandacht brengen? Klik dan hier.
geplaatst door: sluisje
Let op: Dit wordt gepresenteerd door een gekleurde puber. Dat is nu in de VS heel belangrijk. Vanzelfsprekend is daar goed over nagedacht door de reclamemensen. Zo zullen ook de andere reclameuitingen niet toevallig zijn. Men zal hebben nagedacht over de doelgroep en hoe die optimaal is te benaderen en te overtuigen tot een aanschaf. Dat ik dat niet doorgrondt komt primair omdat ik Europeaan ben en vaak de Amerikaanse manier van denken niet kan volgen.
geplaatst door: MacFrankie
Als ik een volwaardige tablet nodig heb, dan ga ik voor de iPad Pro.
Als ik een volwaardige pc nodig heb, dan ga ik niet voor de iPad Pro, maar ook niet voor de Surface Pro...
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
geplaatst door: Cenobyte
Citaat
Dat de Surface Pro meer aansluitingen heeft en dat het een ‘full computer’ is, terwijl de iPad Pro ‘alleen maar’ een tablet zou zijn.

Daar heeft de reclamemaker wel een punt: een iPad is en blijft een tablet en is absoluut niet als productieve laptop/computer te gebruiken.
Groetjes,
Mario  -
geplaatst door: GeorgeM
Ben het helemaal met MacFrankie eens.

@Cenobyte: dat was een tijdje geleden helemaal waar. Maar sinds iPadOS 13 en al helemaal sinds iPadOS 14 geldt dat volgens mij voor steeds minder mensen.
geplaatst door: eoms
In een ander filmpje vergelijkt hij een Surface met een MacBookPro.
geplaatst door: anraadts
In een ander filmpje vergelijkt hij een Surface met een MacBookPro.
Klopt, die kan je hieronder zien, maar dan wel met commentaar!   :happy:

geplaatst door: Ziegler
We kunnen kletsen wat we willen, maar die prijs is toch aantrekkelijk!
geplaatst door: MacFrankie
De prijs van een pak suiker, zelfs met suikertaks, is nog aantrekkelijker!

Je moet eerst kijken wat je nodig hebt, en misschien heb je geen iPad Pro nodig maar een iPad Air.

Ik kan me niet indenken dat ik ooit zal twijfelen tussen een iPad en een Surface of een MacBook en een Surface. Twijfelen tussen een MacBook en een premium Windows ultrabook is wel een mogelijkheid.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!