
IDC: wereldwijde markt van de wearables groeit als kool
Uit cijfers van marktonderzoeker IDC
blijkt dat de markt van de wearables over het derde kwartaal van 2020 met maar liefst 35,1 procent is gegroeid naar 125 miljoen units. Naast nieuwe devices was ook de pandemie van invloed, uitgaven aan onder andere buiten de deur eten en reizen daalden hard.
Apple blijkt nog steeds marktleider in dit segment te zijn, met een marktaandeel van 33,1 procent in dit kwartaal. Daarbij blijkt de Apple Watch nog steeds in populariteit toe te nemen, onder andere doordat mensen meer thuis aan hun fitness werken en door de lancering van de erg aantrekkelijke
Apple Watch SE. Daarbij heeft Apple gekozen voor het weglaten van relatief weinig opties ten opzichte van de
Apple Watch Series 6, terwijl de prijs ruim 125 euro lager ligt dan die van de Series 6.

IDC: wereldwijde markt van de wearables groeit als kool
klik op de afbeeldingen voor een grotere versieMaar het waren niet alleen de nieuwe Apple Watch modellen die bijdroegen aan dit succes, ook de
AirPods en AirPods Pro gaan nog steeds als warme broodjes over de toonbank.
IDC splitste de cijfers voor de AirPods en AirPods Pro trouwens niet uit, maar deed dat wel voor de ‘Wrist Worn Wearable Devices’, zoals je hieronder kan zien.

IDC: wereldwijde markt van de wearables groeit als kool