geplaatst door: Robert
https://www.macfreak.nl/modules/news/images/Oog-icoon.jpg
In de VS ziet de supermarkt-koeling waar jij naar kijkt
In de film Minority Report een toekomst waar je niet meer over straat kan lopen zonder dat je persoonlijke reclame’s te zien en te horen krijgt. Voor veel van ons waarschijnlijk de ultieme nachtmerrie, maar voor adverteerders lijkt het eerder een wensdroom, waarin inmiddels de eerste stap gezet is.

Want in de supermarktketen Wallgreens in de VS worden op dit moment testen gedaan met de schermen van Cooler Screens. Hierbij worden zie je in plaats van de drank in de koeling schermen met daarop afbeeldingen van wat daarachter te vinden is. Cooler Screens belicht op hun website vooral de voordelen, zo zou het systeem ervoor zorgen dat er minder energie verbruikt wordt, de voorraad makkelijker bij te houden is, zouden klanten met slechte ogen hier baat bij hebben en zien de producten er visueel aantrekkelijker uit.

Maar adverteerders zouden geen adverteerders zijn als ze niet meer van ons willen weten:

Citaat
in addition to the flashy ads and “smart” merchandising, these screens are equipped with sensors and cameras designed to watch and profile the appearance and actions of customers who find themselves in their path, like me. Approximate age and gender. How long my gaze lingers on the bottles of tea.

Het is dan ook interessant om even te kijken naar de privacy policy van Cooler Screens:

Citaat
A. Information Collected through our Smart Coolers.

We work with retailers to deploy Smart Coolers in their stores. The Smart Coolers are equipped with computerized cameras that record videos and images of consumers who walk by or stand in proximity to the Smart Coolers. The cameras are connected to software provided by our Service Providers. Depending on the jurisdiction, the software may process facial images of consumers in real-time to determine gender, age or age range, number of consumers, and/or how consumers interact with the Smart Coolers. We do not save the videos or images beyond this processing. The software develops statistics concerning the environment where the particular Smart Cooler is located. We use those statistics for purposes of understanding consumer trends and purchase behavior, which may be used to inform advertising campaigns and product placement.

En het wordt verderop nog interessanter:

Citaat
10. Changes to this Privacy Policy. We reserve the right to revise and reissue this Privacy Policy at any time. Any changes will be effective immediately upon posting of the revised Privacy Policy. Your continued use of our Service indicates your consent to the Privacy Policy then posted. If the changes are material, we may provide you additional notice to your email address.

https://www.macfreak.nl/modules/news/images/zArt.CoolerScreens.jpg
In de VS ziet de supermarkt-koeling waar jij naar kijkt


Deze enorme datahonger doet denken aan Facebook, waarvan deze week bleek (betaallink) dat er veel apps in zowel Google Play als de App Store zonder toestemming veel data van ons verzamelen:

Citaat
In the Journal’s testing, Instant Heart Rate: HR Monitor, the most popular heart-rate app on Apple’s iOS, made by California-based Azumio Inc., sent a user’s heart rate to Facebook immediately after it was recorded.

Flo Health Inc.’s Flo Period & Ovulation Tracker, which claims 25 million active users, told Facebook when a user was having her period or informed the app of an intention to get pregnant, the tests showed.

Real-estate app Realtor.com, owned by Move Inc., a subsidiary of Wall Street Journal parent News Corp , sent the social network the location and price of listings that a user viewed, noting which ones were marked as favorites, the tests showed.

None of those apps provided users any apparent way to stop that information from being sent to Facebook.



Maandelijks trekt MacFreak meer dan 60.000 mensen die hier gemiddeld 5 minuten zijn. Als je die allemaal wilt bereiken door sponsoring, advertenties of pagelinks, alle mogelijkheden daarvoor zijn op deze pagina te vinden.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.